Alla inlägg den 12 oktober 2008

Av Monika - 12 oktober 2008 23:33

... kommer här i en sammanfattnig från i fredags... Hoppas att ni orkar läsa;-) ska försöka hålla det kort även om det inte är min starka sida... fniss...


Så här kommer min fredag.... Hmmm jag var ju lite nervös så jag hade ju svårt att sova så Micke höll mig sällskap på natten... =) Ja i telefon och på msn förstås för han är ju en bit bort.... =( fast hade han varit här så hade jag nog somnat tryggt... även Camilla var ute på msn.... så när det väl var dags att säga godnatt så var klockan närmare halv fem på morgonen... och jag som skulle stiga upp vid 8 så jag hann duscha och förbereda mig på dagens provjobb på Kontorab... Halv nio masade jag mig upp ur sängen och in i duschen... Vakna Monika!!! sen vart det full fart, blåsa hår, platta hår, sätta upp hår, ta ner hår... hmm vilka världsproblem... på med smink, inte för mycket och inte för lite... vad ska jag ha för kläder?? ochvilka skor??? undra just om jag får ner jeansen i stövlarna?? testa!! JA det funkade... =)  sen skulle jag få i mig lite frukost oxå... kunde inte äta, så nervös, fast ändå på ett lugnt sätt.... men en halv macka och lite oboy var det enda jag kunde trycka ner så jag tänkte att jag får väl äta senare...


Upp på cyklen och susa ner till stan efter att Jeanette skickat ett lycka till-mess... var nere lite tidigt så jag hann lugna ner mig lite och inte stressa in... Klockan 10 så var jag utanför Kontorab och ser hur Lina rullar upp grindarna... Hej och välkommen sa hon och Ullis stod bakom kassan och hälsade.... Kände mig jättevälkommen på en gång.... sen vart det massor av skratt och tokigheter och att lära mig kassan... Vid 12 kom Sofie in och skulle jobba, hon är den tredje tjejen och lika mysig hon oxå... vi kom alla lika bra överrens... de var alla tre imponerade av hur snabbt jag lärde mig kassan så jag hoppas att det är positivt!!! Så nu är det bara att vänta på att de två övriga tjejerna har provjobbat oxå innan man kan få ett besked...


När det var dags att gå hem så åkte jag en rulltrappa upp till Jeanette och pratade en stund med henne, och läste messet jag fått från Micke...=) MYS!!! sen vart det dags att cykla hem och byta kläder inför kvällens träning hos Elisa... ganska trött och sliten men jag kände att jag inte ville missa en gång till... så upp till henne och körde värsta passet, och efter träningen så bestämde vi att vi ska ha lite knytis nästa fredag som är sista gången... och jag ska ha med mig min goda Tacopaj...=)  väl hemma igen så skruvade jag bort mitt bilbatteri och bar upp det till lägenheten så att Jimba kan koppla på en laddare...

Sen vart det en skön kväll i soffan med Idol på tv och msn och telefon med Micke, hann även prata med mamma och göra hennes adressändring...


Då var det lördag och jag kom inte upp ur soffan förrens klockan var närmare 12, sen skulle jag jobba 14-20 för att efter det åka ner tll Jeanette och dricka lite cider och vin... kvällen i affären var som vanligt, lagom med folk, både nyktra och onyktra kunder... Tur att man kan ta de onyktra på ett bra sätt=)... snart var klockan åtta och jag skulle cykla hem och byta kläder och fortsätta ner till Jeanette...  till mat blev det hasselbackspotatis, kycklingfilé, bearnaisesås, tzatziki och sallad... MMM vad gott, sen råkade jag ju nämna att Governor Andy skulle spela på Wasa på kvällen och Jeanette tyckte att vi skulle gå dit och lyssna på honom och sen gå hem igen... Så Jeanette klädde sig för Wasa i träskor och skinnväst... (se fotot så snygg hon är)hi hi hi... Yeah, sure att vi kunde gå hem igen...;-) näe då... vi stannade väl tills det stängde och sen fick Jeanette för sig att vi skulle ha efterfest hos henne så jag messa Eric och hon drog med sig tre okända killar hem... ha ha ha... Eric ringde och sa att han inte kom trots allt och två av killarna gick hem ganska fort för de var rejält fulla... men den tredje killen som kallade sig för: Ville ville men kunde inte (vi fattade inte riktigt vad han ville men inte kunde) han gick inte hem... Jeanette pratade med sin Ken 2 gånger på natten och jag pratade hur länge som helst med Micke...;-) Stackarn, hoppas att jag inte gjorde bort mig totalt... Hua!! så himla onyktra vi blev, fast kul hade vi, så här kul var det länge sen vi hade så nu blir nog Wasa vårt nya ställe... =) vad klockan var på morgonen när jag somnade i soffan vet jag inte men Jeanette väckte mig och sa att Ville ville men.... låg i hennes säng så jag for upp och hojtade på honom att jag skulle sova där så han gick och la sig i soffan.... en stund sa han men när klockan var tre på eftermiddagen så var han fortfarande kvar och vid fyra så gick han äntligen hem så att vi bara kunde vara... Pust och suck... vi var ju bakis både jag och Jeanette... =) ha ha ha men roligt hade vi ju haft och jag visade Jeanette att jag hade filmat henne i min mobil i 10 minuter på morgonkvisten så det låg vi och gapskrattade åt...  ha ha ha...


Messade Micke lite och pratade en snabbis med honom... Jeanette hade ju pratat med honom på natten... åhh vad jag önskar att jag kom ihåg vad hon sa... för det Micke sa att hon hade sagt kom jag inte ihåg... Ojojoj... ;-) sen gick vi och handlade lite bakispizza och slappade ihop i soffan.. msn:ade lite med Micke, 20 åringen och betapetkillen... och snart var klockan nio på kvällen och jag satte mig på cyklen och trampade hem... tog mig en lång skön dusch och kröp upp i soffan med Reggae och myste... kollade av FB lite och mailen, tittade lite på Camillas filmklipp och foton från helgens danstävling och Highlightsspelning...


Och nu är det sååååå dags att krypa ner i sängen....


Natti natti och sov gott när ni somnar...


En lite kul gåta bara... ;-) Vet ni vad en marijuana-studsare är???? ha ha ha...


Puss och kram till er alla som orkat läsa detta.... =)




Rätt svar: En gräshoppa... hi hi hi... Bra va???!!!!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards