Alla inlägg den 5 oktober 2008

Av Monika - 5 oktober 2008 22:37

...tråkig söndag... Regnet hängde i luften och bland så duggade det lite... en dag som var gjord för soffan...


Men dagen började med att lille Stelton trampade runt i hallen... han vill nog gå ut på sin morgonpromenad=).. jag låg i sängen och pratade med honom ett tag och sen när klockan var tjugo över åtta så klev jag upp och smög in på toaletten och tog på mig promenadkläderna... sen tassade jag ut och spanade in i gästrummet för att se om Mia var vaken, annars så tänkte jag att jag kan gå ut med Stelton själv... men hon låg där och tittade, =) hon sa att hon väntade på att klockan skulle bli halv nio för hon ville inte väcka mig så tidigt som igår... så hon hade legat vaken i en timma inne hos sig och jag hade legat vaken i en timma inne i min säng... knasigt det kan bli=) Men Stelton han blev glad när vi båda var uppstigna.... så vi klädde oss varmt för att gå ut i det gråa vädret... idag fick min mössa komma fram...


Morgonpromenaden var på nästan en halvtimma, ännu en ny runda gick vi... sen gick vi upp till lägenheten och släppte in Stelton och tog lite pengar med oss och gick upp till affären och handlade lite nybakade minibaguetter och jos till frukost... Mia tyckte att vi skulle festa med varsitt wienerbröd efter frukosten så det handlade hon... =) gott men inte så nyttigt...


Efter frukosten så packade Mia ihop sina saker och vi klädde på oss igen för ytterligare en promenad... sen bar vi ner hennes saker till bilen och traskade iväg på en ny runda... nu hade jag planerat att vi skulle gå upp och förbi mitt extrajobb och sen ut till Lundhagens minigolfbana och den motionsslingan som går där... Mia tyckte att den rundan oxå var mysig och vi kopplade loss Stelton så han fick springa av sig lite och leka med pipisen...=) duktig han är på att lyda när Mia piper... när vi gått slingan runt så vänder vi hemåt i duggregnet och blåsten... Mia packar in Stelton och sig i bilen och vänder hemåt Småland och Rolstorp... och jag traskar upp till mig och släpper ut Reggae som har bott i köket under helgen...


När jag tittar på min lilla stegräknare så konstaterar jag att jag har passerat 11 000 steg och klockan är bara 12 på förmiddagen så jag bestämmer mig för att duscha och sen ta en mysdag i soffan... vet ju att Reggae är kelig oxå...


Resterande söndag så slappar jag i soffan, tittar på tv, spelar lite Betapet, pratar med David två gånger på msn;-) ha ha ha... trevliga samtal eller vad tycker du David??? ;-) och sent på kvällen så pratar jag med min nya FB-kompis Camilla... nu ska hon få igång mig på dansen igen... =) det ska bli så kul, kanske kan jag då stärka mitt självförtroende lite igen...


Jimba kom upp en sväng på kvällen och lämnade schemat inför morgondagen och så fick han med sig resten av kycklingpajen ner så slapp han göra lunchlåda till sig och Åsa hade oxå lunch tills i morgon... =) jag hade ju bara slängt ut den annars...


Jeanette ringde en snabbis från hopptävlingen, Nathalies häst hade vägrat ut sig så nu skulle de heja på kompisen i stället... Hon var lite trött efter gårdagskvällen;-) undrar just varför... Hi hi hi...


Jaha och dagen steg slutade på 11 468 steg så då har jag ännu en dag att vara nöjd över=)


Natti natti...


Puss och kram från mig...

Ovido - Quiz & Flashcards