Alla inlägg den 3 oktober 2008

Av Monika - 3 oktober 2008 23:45

... och jag har besök från Småland... =) Tjohooooo vad kul att det kommer någon hit nån gång så att jag får visa min nya stad...


Men jag tar väl dagen från början..., som jag skrev tidigare idag så blev jag ju väckt av Cissi i morse.... så när jag väl satte fart sen så vart det först ett besök på Hageby Centrum, där det inhandlades till kvällens kycklingpaj och lite annat gott... sen vart det ett besök på djuraffären för Reggae sa att det var dags att byta kattsand... så då inhandlade jag det oxå... sen vart det racerfart genom stan hem igen för att börja på att städa...


TÄNK OM man kunde hålla det lite lätt iordning hela tiden istället så tar det ju inte så lång tid att städa.... =( Så det vart jag och InnerCircle som städade ihop idag=) "ObladiOblada life goes on... shalalalalala....." hi hi så det vart ju lite danssteg oxå;-) och som sagt jag skulle ju få ihop 10 000 nya steg idag så det var ju bara att trampa på... =) for omkring i lägenheten som en tok och städade... snart var det dags att börja på med kycklingpajen oxå... hmmm och klockan var mycket och jag som hade Elisas motivationsträning kl 17... hur skulle jag hinna...??? men när klockan var 16.30 så hade jag bara golvet kvar att torka och gissa vad...??? Min vanliga otur eller är det ödet??? jag hade ju köpt en ny svabb och packade upp den och den ramlade isär...jaha vad gör man då??? klockan närmar sig 16.45 och jag behövde klä om och cykla upp till Elisa, men det blev ett sms till henne istället att jag inte hinner komma och knäskurar golvet i hallen och köket istället.... ala nittonhundrafrösihjäl-stil... så jag fick mig rejäl träning ändå... sen diskade jag upp efter pajfixandet och hoppade in i duschen och snyggade till mig lite... eller ja så gott det nu går...


Snart ringde Mia och sa att hon körde in i Norrköping, så jag lotsade henne hem hit... Gissa om hon blev lite stressad när hon svängde in på Värmlandsgatan och upptäckte att hon skulle köra på spårvagnsspåren... =) ha ha ha... "Nej jag vill inte köra här, kan jag inte åka någon annan väg..." "vad gör jag om det kommer en spårvagn då??" "åh vad skönt att svänga av och slippa köra mer på dom..."  =) ja gissa om jag hade det kul och jag visste ju att hon inte skulle bli glad när hon skulle behöva köra där spårvagnen kör... så jag gick ner och mötte henne och lille Stelton... han blev så glad när han såg mig och viftade glatt på sin lille svans...


Vi bar upp allt i lägenheten och så fick Stelton åka hiss för första gången i sitt 4:a åriga liv... nja det var väl ingen direkt höjdare tyckte han men han gnällde ju inte... när vi hade lämnat allt i lägenheten så tog vi med oss Stelton och skulle gå på promenad, men han ville inte åka hiss så vi gick ner från 7:e våningen... sen gick vi en sväng och jag visade henne vart på polisen jag hade suttit och jobbat och lite andra små delikatesser så som "Sockerbagaren" och så där... =) När vi kom hem igen så värmde jag kycklingpajen och gjorde en sallad med både ananas och fetaost i... MUMS vad gott det blev, Mia tyckte oxå om pajen så nu går den hem hos många... Hi hi hi... till maten drack vi varsin cider och sen satt vi och pratade en massa och tittade lite på tv...


En lite kvällspromenad med Stelton blev det igen och dagens steg på stegräknaren slutade med 10 924 steg... så jag är nöjd... =) trots att jag missade träningen..


Natti natti och sov gott!!!


Puss och kram

Av Monika - 3 oktober 2008 10:22

... strax innan halv tio... jag for upp och svarade och i andra änden hör jag GRATTIS 1-0 till dig... och jag fattar först ingenting... Men det var ju Söta Cissi som ringde och berättade att jag vann våran utmaning igår... Jag gick 10 302 steg igår och Cissi hade trots alla försök inte kommit upp i mer än 8550 steg...


Nya 10 000 steg idag gumman!!!!


Igår mådde jag inte så bra så jag sov länge och sen låg jag och läste en bok... masade mig upp ur sängen för jag visste ju att utmaningen hägrade... och hur får man ihop 10 000 steg om man ligger i sängen...???    satte mig vid datorn och kolla mailen och då dök Cissi upp på msn hon hade redan avverkat över 6000 steg... hjälp tänkte jag, på min stod det 200 steg... hur ska detta sluta???  så jag åt lite frukost och sen satte jag fart, på med träningskläder och promenera 25 minuter ner till stan för att sola lite... skönt med ljus i ansiktet och färg på hela kroppen... sen var det att gå upp för hela långa St Persgatebacken, bort till Prononva och runt strömmen innan jag kom hem... men då var jag nöjd för då stod stegräknaren på 9800 steg... =) och sen lagade jag mat, vattnade blommor och skulle ta tag i städningen för jag ska ju få smålandsfrämmande i helgen och då kan det ju inte vara ostädat!!!  Men vad hände med städningen??? Jag fastnade i soffan, framför datorn och msn...


Pratade ganska länge med Betapetkillen, Jörgen, och sen kom ju 20 åringen=) in och sa hej... han tror inte riktigt att jag är en tjej utan nån gammal snuskig gubbe... Ha ha ha... ja ni som känner mig vet ju att jag är 100 % tjej med bröst och allt... Hi hi hi...


Sen tittade jag på det nya programmet S.O.S GUTE, från Gotland... och då tänkte jag både på Sötisen och Godingen=) kul namn va??? saknar deras röster och den helt underbart härliga dialekten... =(


Pratade en stund med Åsa oxå på dagen, så nu vet jag vad hon önskar sig i födelsedagspresent =) försenad och så men vi ska ju inte fira förrens i slutet på oktober när Linda har kommit hem...


Fick även mail på FB från en helt okänd tjej här i från stan, som det visar sig att Åsa känner=), angående mitt inlägg i Highligths nya grupp... hon erbjöd mig att följa med dom och dansa nästa helg både i Oskarshamn och i Linköping... Åhhhh vilken snäll tjej... synd bara att man är fattigare än en kyrkoråtta... och sen skrev i fram och tillbaka lite under dagen och hon tycker verkligen att jag ska ta upp dansen igen... jag verkligen älskar att dansa så jag undrar om jag ska ta henne på orden.... det är ju bra motion oxå!!!


Nej nu måste jag sätta fart, har miljoner saker att göra innan Mia kommer ikväll!!!!


Ha en superfredag alla ni som läser detta så skriver jag mer en annan dag!!!


Puss och kram


P.s nya utmaning idag, 10 000 nya steg skall minsann gås!!! vem vinner idag jag eller Cissi=) återstår att se.... hi hi hi...


Ovido - Quiz & Flashcards