Alla inlägg den 24 oktober 2008

Av Monika - 24 oktober 2008 23:54

... i Skärblacka vart det ikväll...=)


Men dagen började trögt då lilla söta Jeanette som är i Köpenhamn messade mig vid 2 tiden på natten och skrev...: "Nu är jag full..:) jätte.." och ja det var hon för knappt en timme senare så ringde hon och babblade på... men Snusan tog snart telefonen så jag fick prata med henne en stund... hon sa att hon hade sagt till Jeanette att de inte kunde ringa så sent till mig men Jeanette hade bara sagt att jodå det kan vi för Monika är alltid vaken sent...=) Men inte inatt... för jag skulle ju upp tidigt...


Så när klockan ringde ville jag ju inte vakna så jag snoozade lääänge, sen fick jag ju bråttom upp och göra mig i ordning så att jag kunde möta upp Sandra utanför polisen... Sandra skulle göra nytt pass inför Londonresan som hon ska åka på snart... och jag tänkte kopiera upp lite CV så jag kan fortsätta söka jobb... sen umgicks vi med våra gamla arbetskamrater, lite kramkalas vart det minsann... och skvaller och lunch... ja vi hade ju först tänkt fika men insåg att vi lika väl kunde luncha istället och titta på lite ögongodis;-) för poliserna var ju inne på lunch de oxå... och killar i uniformer är ju mumma...;-) snart var det dags att gå och jag tog följe med Sandra upp på Kungsgatan för jag skulle hämta ett paket på ICA Strömmen och sedan skulle jag lämna in mormor och morfars brudfoto för att kopiera till min syster och min kusin... så de är klara att hämta nästa fredag, det passar bra så att jag har de innan jag åker hem till småland...


När jag var på väg hem så fick jag ett mess från Cissi, Emilia och Meja som undrade om jag ville komma till dom på tjej-fredags-mys i Skärblacka och det ville jag ju gärna.. hade ju tänkt ringa ut och fråga dom vad de skulle göra på kvälllen men nu hann ju Cissi före...=) så jag gick hem och vilade en stund i soffan, för mitt huvud spricker nästan.... sen gjorde jag mig i ordning och stannade till och handlade med mig lite snacks/godis ut medans Cissi lagade tacos till oss... MMM vad gott...=) Cissi bad mig köpa en liten minipåse med ostbågar till Emilia för hon hade visst nästan drömt om ostbågar så sugen var hon på det;-) ha ha ha hon är 3 år och jättesöt...


När jag kom fram så knackade jag på dörren och Emilia öppnade, jag hörde hur hon ropade inne i huset att nu kommer Monika...=) kul att vara efterlängtad... hi hi hi... och lillgrodan Meja satt i moster Jennys knä som var hemma på besök i helgen... snart hade jag Emilia i famnen och sen började puss- och kramkalaset... och jag kände mig ännu mer omtyckt.... sen vart det lite prat med Cissi och Jenny innan Jenny åkte hem till deras föräldrar och vi satte oss för att äta... och när Emilia hade ätit 3 tacos och ville ha en 4:e så berättade vi att det fanns ostbågar och gissa om hon blev glad... så när vi hade stökat undan i köket och jag hade hjälpt Emilia på med pyjamasen och busat en stund medans Cissi nattade Meja så var det dags för ostbågar och lite dricka... åh vad glad hon var och så bjöd hon mig och Cissi på några oxå... när hon hade ätit hälften så var det dags att borsta tänderna och krypa ihop i soffan för att sova och då sa Emilia att vi skulle ställa in resten av ostbågarna i kylskåpet så att pappa kunde få dom när han kom hem på kvällen... sen tittade hon på mig och Cissi och sa: Ni får inte äta upp dom!! dom är till pappa... hi hi hi så gullig.. innan på kvällen så tyckte hon att jag kunde ju låna pappas tandborste nu när jag var där på kvällen... undra just om Magnus vill det...=)


Snart sov barnen och jag och Cissi tittade på Idol och pratade... jag berättade om min oro som smyger sig på ibland och hon som vet vad jag har gått igenom den senaste tiden tyckte att jag skulle messa Micke för att få svar och nu vet jag att jag inte behöver oroa mig och att jag bara är knäpp som tänker så...=) Förlåt igen Micke för mina knäppa frågor...  jag är ett pucko ibland;-)


Snart var det dags att ta racerpolon hem till stan igen och sova lite och se om huvudvärken försvinner...=(


Jeanette hann ringa två gånger under dagen och kvällen, de skulle shoppa men hade satt sig på någon pub istället och druckit öl.... och när hon ringde på kvällen så var hon bra på G.... Ha ha ha hur orkar hon??? =)


Ja ja hoppas att det blir lugnt under natten bara, och att hon inte ringer då...

Men jag hoppas att Micke gör det;-) så att jag kan drömma om honom lite... hi hi hi...


Messade godnatt till Micke sen la jag huvudet på kudden och somnade gott så trött och slut var jag...


Så puss och kramis....... <3 <3 <3

Ovido - Quiz & Flashcards