Alla inlägg den 6 oktober 2008

Av Monika - 6 oktober 2008 23:57

... och jag är trööttt... OVANLIGT??? NEJ!! nu måste jag ju snart skärpa till mig... och få lite fasta rutiner... annars blir det en jobbig soppa att reda upp om jag får jobb... Hmmm


I morse så var klockan halv fem när jag stängde av datorn... hade suttit och pratat med Camilla på msn hela natten... =) Jättekul och jättetrevlig tjej... hon hade varit i Ljungsbro och dansat på kvällen och nu är jag så sugen på att komma igång oxå... det rycker i dansfötterna;-).... hon hade lite filmklipp på sin FB-sida där hon dansar så jag var inne och tittade på några av dom... Hon är jätteduktig!!! tänk om jag kan bli hälften så bra, då skulle jag vara nöjd...


Men när jag väl somnade så ställde jag klockan på 11 för jag var ju tvungen att komma upp så att jag inte sov bort hela dagen... och som vanligt strax efter 11 så ringer telefonen=) ja det var Jeanette som ringde... sover du frågade hon... och vad blev mitt svar... som vanligt ja... sen pratade vi en stund, hon höll på att putsa fönster... jag tyckte att hon kunde komma hit och putsa mina oxå...=) men det tyckte inte hon... konstigt... Hi hi hi... när vi hade pratat klart så steg jag upp och tog hand om helgens disk och åt en sen frukost... därefter så kom promenadkläderna på och jag traskade ut i solskenet och runt Strömmen... musik i öronen och trallandes tyst för mig själv...  Åh vilket underbart väder, tänk om jag hade haft tid att sitta ner en stund vid vattnet och njuta av solen... men det hann jag ju inte... för jag skulle ju jobba på kvällen så det var att gå hem och duscha och få på sig lite kläder och traska upp till jobbet...


3 timmar går ju ganska fort, särskilt som vi hade schemamöte först och det var jag som fyllde i schemat idag då Jimba var på väg till Ronneby för kurs... sen vart det några timmar med en trevlig Mockla bakom kassan...


Väl hemma igen så åt jag en sen middag och sen hamnade jag som vanligt framför datorn... vart lite sur då Cityakuten skulle börja för hösten på 3:an men kanalen funkade inte så jag fick inte se det avsnittet... Skrutt!!!


Senare på kvällen så satt jag och bloggade lite, pratade lite med Betapetkillen och 20åringen dök upp med några korta rader på msn... ha ha ha...  pratade även med Cissi, som hade haft en pissdag och bestämde att vi skulle höras i morgon bitti... snart så dök Stockholmskillen upp på FBs chatt så då pratade vi bort en stund... och jag fick veta att han läser min blogg så nu Micke hamnar du i den oxå;-) hi hi hi...  I hope you don´t mind?!! =)


Min syster ringde tjugo över tio på kvällen och berättade att hon hade varit på akuten med Lovisa på kvällen... lilla fisen hade ramlat på gymnastiken och gjort sig illa i sin vänstra hand... Inget var brutet med de gipsade henne ändå för att låta handen vila lite... och Lovisa blev mest besviken på att hon inte kan rida på lördag...=) ja se hästarna går ju före allt... =)


I morgon är det dags för veckans vägning och som vanligt så är jag ju inte duktig med maten, dock har jag ju promenerat så jag har träningsvärk i benen men det hjälper nog inte... ja ja, vi får se i morgon...


Dagens steg på stegräknaren slutade på 10 676 steg så då har jag varit lite duktig i alla fall...


Nu är det sängläge som gäller... en mjuk kudde eller två och ett varmt täcke om mig... ska bli så skönt att sova...


Så godnatt ni där ute som läser detta... sov gott och dröm sött...


och mormor!! Jag saknar dig så mycket!!


Natti natti och puss och kram


P.s Du Micke, jag vågade messa;-) men det kanske var tur att din telefon var avstängd så att jag fick sova... Fniss...

Ovido - Quiz & Flashcards