Alla inlägg den 19 oktober 2008

Av Monika - 19 oktober 2008 23:34

... har sprungit iväg... och jag har sovit hos Jeanette mellan lördag och söndag...=)


Vaknade i lördags och gick upp och gjorde mig i ordning för att åka ner en snabbis på stan och handla cider.... och kolla hur Jeanette mådde för hon ringde mig i natt precis när jag hade släckt lampan för att sova... Hon hade varit ute med jobbet och skulle ta det lugnt eftersom hon skulle jobba men inte var hon nykter precis när hon ringde... hahaha... jag bara skrattade åt henne för hon pratade konstant i över en halvtimme... hon är ju bara så kul...;-) sen somnade jag gott...


Pysslade lite här hemma och gjorde mig som sagt i ordning för en sväng på bolaget... några cider blev det och sen upp till Klippoteket där en trött och sliten Jeanette satt och väntade på nästa kund... ha ha ha, och jag som kom med en kasse full av klirr=) pratade en liten stund och bestämde sen att jag åker direkt till henne när jag har jobbat så jag åkte hem och bytte kläder, packade ner det som skulle med till Jeanette och sen åkte jag till jobbet för 6 timmars jobb... Tiden gick inte så fort då det var lite kunder och mitten på månaden, veckan innan lön... ja det kom in en del stamkunder förstås och Jonny kom in en sväng oxå=)


När klockan äntligen var åtta så satte jag mig i racerpolon och åkte ner till Jeanette för en kväll med lite cider och tacos... kvällen blev ganska lugn då vi var trötta båda två och vi satt mest och tittade på tv:n och pysslade lite med datorn... Jeanette skypade lite med Snusan och vi skrattade gott, funderade en stund på om vi skulle göra oss i ordning och sen gå till Wasa men näe, vi orkade inte... men vid halv två fick vi för oss att vi skulle dricka lite sambucca/baileys och sen snurrade det ju förstås till i skallen.. =) ha ha ha... helt knas att göra så men kul fick vi... satte på lite reggae och fick för oss att vi skulle bugga... Hmmm till reggae, ja vi skrattade så vi tjöt.... och givetvis så messade jag ju Micke.. stackarn, han tror nog inte vi är kloka... när klockan närmade sig halv fyra så var det dags att försöka sova lite... hmm oroligt men det gick någorlunda i alla fall...


Idag så började vi vakna till liv runt klockan ett, det var bra gjort av Jeanette att sova så länge, fast vi hade ju varit vakna innan på morgonen när Ewa ringde en sväng... men sen somnade vi om... väl uppe ur sängen så vart det en sen frukost och en stund i soffan... Camilla och betapetkillen dök upp på msn och klockan tre satte vi på tv:n för jag ville se Dansbandskampen (reprisen) stackars Jeanette, hon tycker ju inte om det... men hon fick lyssna i alla fall=)  messade Micke och frågade om jag sagt nåt dumt i messen på natten och han ringde upp och pratade en stund... ha ha ha han tyckte inte jag var klok som tittade på Dansbandskampen... Jajaja jag är ju van att bli retad för det... men det är väl tur att inte alla i hela världen lyssnar på samma musik...


Sen gick vi rakt över gatan och solade lite, det unnade vi oss eftersom vi höll oss hemma på lördagkvällen...=) det var så skönt att bara få ligga  och bli varm och känna lite ljus i ansiktet så att man kan bli lite pigg... efter solningen så gick vi upp igen och stekte pannkakor till lite middag (en slödag) och sen sjönk vi ihop i soffan igen...


Msn:ade lite med David och Jeanette skypade med Snusan och Ken... hon försökte även ringa till Nathalie i USA men kom inte fram...=( så de messade istället... Jeanette saknar Nathalie när hon är borta så länge...


När klockan  var kvart i tio så var det dags för mig att åka hem, duscha lite och mysa med Reggae... som som vanligt får vara själv hemma... stackarn!! men som tur är så tycker han ju om mig som jag är ändå...


Nej nu blir det att krypa ner i min renbäddade säng och sova lite... och hoppas att man vaknar upp till lite positiva samtal och kanske något kul eller gulligt mess... men man kan ju aldrig veta och jag har nästan slutat hoppas på att jag ska ha lite tur...


Så godnatt, sov gott och trevlig resa.... till drömmarnas land...


Puss, kram och PIS


P.s idag är det 2 månader sen min mormor somnade in och jag saknar henne så att det gör ont... nu börjar det närma sig födelsedagar och jul och det blir tufft att njuta när inte hon är med, att inte få krama henne igen och höra hennes skratt och små rop när det är något hon tycker om... Åh vad jag önskar att jag kunde vrida tillbaka klockan och göra allt det som jag inte hann göra innan hon somnade in... Nu kommer det inget födelsedagskort i brevlådan några dagar innan man fyller år (så att det säkert skulle hinna fram) och inget julkort med någon söt tomte på... (mormor älskade tomtar och domherrar och jag har ju redan köpt ett så fint julkort till henne med domherrar på, nu får jag sätta det på graven istället)

Ovido - Quiz & Flashcards