Alla inlägg den 4 oktober 2008

Av Monika - 4 oktober 2008 23:12

... och jag blev väckt tidigt av Mia och Stelton... det var dags för en morgonrunda.. =) åhhh vad jag var trött men det var bara att hoppa upp ur sängen... och möta en morgonhälsning från en glad liten vovve... Hi hi hi... på med lite promenadkläder och ut i solen, för ja det fanns lite sol idag... =) så då fick ju Stelton åka hiss igen, och nu börjar han nog vänja sig lite i alla fall...


När vi gått vår lilla promenad så var det dags för frukost, åhh vad det är gott det är att äta frukost när man har sällskap... =) vi till och med satt vid köksbordet och åt och det händer inte så ofta hos mig... sen gjorde vi oss iordning för att åka en tur till stan... Mia ville shoppa lite...=) men först så började vi med att gå upp till Jeanette på Klippoteket och höra om kvällen... det blev bestämt att vi skulle åka ner till henne på kvällen och sen skulle vi gå och äta på The Black Lion...

Sen vart det affär in och affär ut, Mia vill köpa sig ett par stövlar så vi var runt och provade stövlar i mängder... det finns ju så mycket snyggt=) det slutade med att hon köpte ett par inne på Din Sko som hon trivdes med... sen ville hon ha tag på en stickad sjal/halsduk och det hittade vi en jättesnygg inne på Flash...  sen vart det lite bara tittande i olika affärer och en lunch på stan... innan vi skulle ta bilen hem så bestämde vi oss för att ta en sväng in på bolaget för att handla lite cider till kvällen... =) hmmm inte det smartaste jag gjort en lördag kvart i tre när dom stänger tre... gissa om det var folk där inne... =( var genomsvett när vi väl kom ut igen... det fanns ju ingen luft kvar därinne.... =( sen åkte vi hem och bytte kläder och kopplade Stelton och sen gav vi oss i väg runt Strömmen/Åbackarna och fick oss en timmes promenad till...=) vi hann ju prata av oss lite skvaller och vad som hänt det senaste... saknar faktiskt Mia mycket när vi inte ses på länge... =(


Hemma igen så slappade vi ihop i soffan en stund, Mia drack lite kaffe och vi tittade på lite foton från deras semester i Italien.. snart var det dags att göra oss i ordning för en eventuell kväll på dansgolvet... när vi var klara så tog vi spånkan ner till Jeanette och drack lite cider och varsin drink som Jeanette fixade... vi sa hejdå till Nathalie och gick ner till The Black Lion och beställde lite mat... Jeanette åt fisk, Mia åt sparribs och jag husets hamburgare... orkade dock inte allt för det var massor av mat på min tallrik... sen vart det några goda cider med jordgubb/lime-smak som jag inte testat förut... Vi satt och pratade och Mia fick höra om mina och Jeanettes galna upptåg när vi skulle åka till Gotland med Roxanne... vi skrattade så det knöt sig i magen, jag och mia berättade om min första fest med Thulegänget och räkbåten... och så skrattade vi ännu mer... vi hade en riktigt trevlig kväll... men när det var dags för stängning så bestämde vi oss för att gå hem... vi var ju trötta och lite sliriga... och inte jättedanssugna... Jag och Mia tog taxi hem och gick ut en sväng med Stelton, sen dök vi till kojs... sååå skönt att lägga sig... inte van att stiga upp tidigt och inte sova nåt på dan i så fall... det är nackdelen med att gå hemma=(


Hann under eftermiddagen/kvällen prata lite med David på msn oxå... försökte få han att komma ut och dansa lite=) men nu blev det ju ingen dans så det var tur att han inte väntade på oss någonstans...


Jaha, dagens stegutmaning slutade på 15 747 steg plus... (lämnade stegräknaren hemma när vi gick ut) =) så jag är ganska nöjd över mig själv!!


Natti natti världen... tack för att Mia kom och förgyllde min helg...


Puss, Kram och PIS

Ovido - Quiz & Flashcards