Alla inlägg den 8 oktober 2008

Av Monika - 8 oktober 2008 23:20

... som arbetslös... Det börjar ta på humöret nu att gå hemma... Orkar och vill inte göra något känns det som=(...


Idag blev jag väckt 07.29 av att det pep i mobilen.... undrade först vad det kunde vara innan jag fattade att det var mobilen som busvisslade på mig... Så jag öppnade ett öga och kollade vad det var... "Hej monika! Jag har gips. Kram lovisa:)" stod det... så jag ler lite och tänker att nu sitter hon på skolbussen och tänker på mig... =) sen tänker jag att jag måste komma ihåg att svara på messet på eftermiddagen när hon har kommit hem från skolan... sen somnar jag om... Vet ju att jag måste fixa lite idag men orkar ju inte stiga upp så tidigt... det vart ju sent även i natt med bloggandet.. och ett sista godnattmess till Micke...=)


När jag väl kom upp så satt jag en stund framför min dator, som vanligt, är väl snart fyrkantig i ansiktet... sen bytte jag om och traskade i väg runt strömmen/Åbackarna igen... det var ju fint väder ute och jag måste ju röra på mig... så med musik i öronen och nynnandes tyst för mig själv så blev det 1 timmes härlig promenad... Idag så såg jag den vita ankan igen, det var ett tag sen och den är ju så söt... den hade bytt plats från Femöresbron till svängen innan Rodedendronplanteringarna... så jag var bara tvungen att stanna och titta lite på den och ta ett kort med mobilen...


Hemma igen så hoppade jag in i duschen och gjorde mig iordning för att ta mig ner till Louis De Geer och Rekryteringsmässan som min handläggare sagt att jag skulle gå på... Tog en spårvagn ner till stan och på väg ner så kom Eric och gick förbi så jag kanckade han på axeln och sen tog vi följe en bit... han lovade att messa när det var dags för match här i Norrköping så att jag kan åka upp och titta lite...  sen gick han vidare och jag gick in på LDG... ganska mycket folk och inte överdrivet många arbetsgivare som jag kunde tänka mig att jobba hos... är ju inget för typ manpower och dylika företag... däremot så stannade jag till vid Kontorabs monter och pratade lite med en jättetrevlig tjej... berättade att jag hade varit inne och lämnat mitt CV där i förra veckan och fick veta att de ska ganska omgående tillsätta en tjänst i butiken... så hon sa att jag skulle ringa till butikschefen och höra hur det går... men jag tänkte att när jag ändå är nere på stan kunde gå in och prata med henne, Ulrika, så jag gjorde ju det... och hade ett väldigt bra samtal som slutade i att hon skulle prata med de andra tjejerna som jobbar i butiken och höra om jag ska få komma och provjobba som en del i en anställningsintrevju... så hon lovade att ringa i början på nästa vecka eller om hon hann i slutet på denna för att bestämma dag... så jag gick glad i hågen upp till Jeanette på Klippoteket och berättade för henne... hon hade snart jobbat klart så under tiden jag väntade på henne så gick jag och åt lite...


Där sprang jag på 2 gamla arbetskamrater från Wijkagården... så då vart det lite skvaller utbytt och de berättade att de skulle gå på bio, "Patrik 1,5".. och jag berättade att den var jättekul!!!

Efter maten så gick jag upp till Jeanette igen och hon var så snäll så hon sa att hon kunde köra hem mig när hon ändå skulle hämta Nathalie i stallet... och jag skulle ju åka och handla lite så hon körde mig till parkeringen... hmmm och gissa vad??? Bilskrället startade inte=(... så det var bara att gå upp till affären ovanför mig och handla det nödvändigaste... Måste be Jimba hjälpa mig att ladda upp batteriet helt nu, kanske kan låna hans laddare...


Hemma igen i soffan så vart det en stund framför datorn... Ovanligt va?? sen tittade jag lite på tv och msn:ade med Camilla och Micke...  Han är bra söt och mysig... ;-) lite prat i telefonen och några mess hann vi oxå med... Hi hi hi...


Dagens summa på stegräknaren blev 12 547 steg... ännu en godkänd dag från min sida måste jag säga=)... hoppas att det håller i sig bara...


Så natti natti nu alla, för nu ska jag sova gott...


Puss och kram...



Ovido - Quiz & Flashcards