Alla inlägg den 21 oktober 2008

Av Monika - 21 oktober 2008 23:24

... har det varit idag... Allt går upp och ner som i en berg och dalbana...


Började dagen med att gå till Elisa och väga mig, nja det kunde ju varit bättre men det var inte plus på vågen i alla fall... efter lektionen så pratade vi en stund, åhhh vad jag kommer att sakna henne när hon flyttar=(...


Sen gick jag och handlade lite fikabröd spm jag skulle ha med mig när jag gick till Camilla... =) (inget bra att gå direkt från VV till ett bageri...) hi hi hi men men, jag köper ju inte fikabröd så ofta... sen satt vi i hennes soffa i hennes jättemysiga lägenhet och drack te, fikade och tittade på film från Dansbandsveckan på Öland från i somras... Nu blir jag ännu mer sugen på att börja dansa...=) så på torsdag ska jag följa med henne och titta när hon tränar och kanske träffa lite nytt folk oxå=)... sen tittade vi på foton och pratade bort ett par timmar, det var så trevligt... hon visade även ett filmklipp från helgens tävling i Solna som hon var på, ett ungt par som dansar, jätteduktiga, och jag satt och nynnade med i låten de dansade till när jag efter några sekunder kom på att det faktiskt var Anders och Avalons "Rock´n´roll" som spelades...=) det måste jag berätta för honom på msn när jag ser att han är inloggad nästa gång...


Sen vart det dags att gå hem och slappa en stund innan jag åkte till David för att kolla film..., han var ju så snäll och fixade Mama Mia så nu ska jag äntligen få se den filmen... Hemma i soffan så satt jag framför datorn när Lena messade från småland och frågade hur det gick med jobbet... och precis då ringde Sofie från Kontorab med tråkiga nyheter, fast även några bra... jag fick inte jobbet för den andra tjejen som det stod emellan hade mer produktkännedom än mig=( men däremot så vill de gärna ha in mig som extrapersonal och har även skickat ner mina papper till huvudkontoret med goda referenser från dom i butiken så möjligheten finns då det är mer ruljangs på personal där än i butiken... sen skulle Sofie kolla upp hur och så hon kan använda mig som extrapersonal... det bör ju bli en del jobb nu när julen närmar sig...


Så sen ringde jag Åsa o Jimba och min syster för att berätta, och messade Cissi, Jeanette och Micke... inget kul alls. ville ju kunna berätta kul nyheter i stället...


När jag pratade med syster så hade hon precis kommit hem från att ha hjälpt mamma att flytta ut till stugan... så nu är det oxå gjort... fast jag har inte pratat med mamma på jättelänge känns det som... måste ringa henne i morgon...


Sen bar det av till David för att titta på Mama Mia och äta lite varma mackor... Trevligt!! och filmen var sååååå braaaa... Davids kompis Nicke kom in en sväng, tyckte inte vi var kloka... Den filmen vill jag ha på DVD så att jag kan titta på den när jag vill...=) 


Pratade en sväng med Jeanette oxå... och MysMicke ringde... blir glad av att höra hans röst=) ska ringa och säga godnatt till honom sen...


Pratade en stund med Camilla på msn och så dök Anders upp så jag berättade för honom om filmklippet... lite kul tyckte han så när jag har fått det av Camilla så ska jag skicka över det till honom...


Nej nu är natten här och jag längtar efter kudden och att bli av med min huvudvärk som har malt på hela dagen...=( sen längtar jag lite efter att få prata med Micke igen;P så nu ska jag gå och lägga mig och ringa till honom...


God natt alla som läser detta... Vill ni så skriv gärna ett hej eller en kommentar så jag vet vilka som läser för nu börjar det att bli många besök varje dag och jag har ingen aning om vilka som tittar in...=) men ni är sååå välkomna att läsa min blogg...=)


Sov gott och trevlig resa till drömmarnas land...


Puss, kram och PIS till er som vet vad det betyder;-)


och mormor, nu kommer jag snart hem och säger hej till dig och morfar och Ulf...

Ovido - Quiz & Flashcards