Alla inlägg den 9 oktober 2008

Av Monika - 9 oktober 2008 23:49

... är det... Klarar snart inte det här mer, att gå hemma och dra... vänder på dygnet och kan inte sova... Vill jobba och må bra...


Idag blev jag väckt av att telefonen ringde vid 10... for upp ur sängen och ut i hallen för att hämta telefonen... såg att det var ett 011 nummer men inget jag kände igen så jag harklade mig lite och svarade... Gissa om jag blev snopen och jätteglad när jag hörde att det var Ulrika från Kontorab som ringde... Hon hade pratat med de andra tjejerna och hade bestämt att de ville att jag skulle komma och provjobba=) TJOHO... så jag plockade fram min almanacka (som är nästan helt tom) för att kolla när jag kunde komma in och jobba några timmar... och det vart bestämt att jag skulle få komma redan i morgon... mellan 10 o 14 för att testa på... Åhh vad kul!!! så när vi hade pratat en stund så kröp jag ner i sängen igen, men först så messade jag Jeanette och berättade... sen sov jag en stund innan telefonen ringde igen...


Denna gången var det Lena som ringde och ville prata av sig och uppdatera sig lite om vad som händer så jag berättade för henne om Kontorab... så nu ska hon hålla tummarna för mig... sen pratade vi lite om tjejerna och om Bengt och firman... när vi nästan hade pratat klart så ringde det i mobilen och då var det Sandra som ringde så då avslutade jag samtalet med Lena och pratade en stund med Sandra i stället... hon har fortfarande inte fått nåt svar om Sjöfartsverket fast det var över en vecka sen hon skulle få svar... Hmmm hoppas bara att det inte är dåliga nyheter för hon mår som jag, inget bra alls av att gå hemma....


Sen steg jag upp och kom på att jag skulle färga om en av mina tröjor till svart istället för den tråkiga bruna som den är nu... HMMM vet ni hur min tvättmaskin ser ut nu... Fy tusan, hur ska jag få den ren igen...??? men tröjan vart jättefin=)


Sen vart det en dag framför datorn och tv:n, återigen... =( inget bra gjort på hela dagen och på kvällen så började jag att bli nervös så då kunde jag ju inte somna... Så Micke fick hålla mig sällskap ett bra tag på kvällen och natten=) stackarn, undrar just vad han tycker om mig... helt galen och knasig antagligen... Msn:ade även med Camilla.... hon skicka över lite låtar till mig, bl a Highlights nya skiva... =) det ska bli spännande att lyssna på den... Hoppas att den är lika bra som den första...


Nähä, idag vart det ingen stegräknare på mig så det får väl bli noll steg då... =( inget vidare bra...


Så godnatt världen, önska mig lycka till i morgon när jag ska provjobba och snälla mormor hjälp mig att få jobbet!!!


Puss och kram från en sååååå nervös Mockla...

Ovido - Quiz & Flashcards