Alla inlägg den 1 augusti 2008

Av Monika - 1 augusti 2008 15:22

... den 1 augusti 1993 så gick min älskade morbror vidare till himlen... så idag är det hela 15 år sen...


Vad tiden går fort, jag minns det som om det var igår.... Det är en sorg som ligger djupt inom mig...

Min morbror Ulf skulle fylla 28 år i oktober det året, han skulle ha hela sitt liv framför sig men valde en annan väg... Tillbaka till sin älskade pappa, min morfar...


Jag minns ännu dikten som stod i hans dödsannons:

Att dö kan inte vara farligt

när livet bjuder på en hårdhänt strid

Att somna in och bäras bort helt varligt

kan inte vara mer än stilla frid


Hoppas att du och morfar har det bra där uppe bland molnen, sittandes och titta ner på oss och dingla med benen... Vakar över oss som finns kvar och vårdar ert minne...


Till himlens ängel, kram från mig

Saknar dig...

Ovido - Quiz & Flashcards