Alla inlägg den 30 augusti 2008

Av Monika - 30 augusti 2008 23:50

... och eftersom jag är i Småland så är det ju ridskola för tjejerna... Idag är det terminsstart...


Tjejerna hoppade upp ur sängen och såg fram emot att få åka till stallet... Johanna sa att hon hoppades få rida Gustav och tänka sig att det fick hon... Lovisa fick rida Casper, och han gör ju lite som han vill=) idag skulle han stegra sig tyckte han... Och Moster Monika som då inte är alltför glad i hästar blev ju nervös...;-) men Lovisa bara skrattar... de är så duktiga på att rida båda tjejerna, man är riktigt stolt!!! Fast dom brås inte på moster där inte... =)


Hemma igen efter ridskolan så satt jag framför datorn en stund, =) den söte gotlandskillen hade skrivit igen... Fniss kan jag ju bara säga... Svarade honom tillbaka och bara sitter och ler...


Sen gick jag ut i solen med tjejerna lite, vi hamnade på studsmattan... och det var en upplevelse... hahaha så kul det var... och det kittlade bra  i magen... Men tyvärr så höll inte mitt knä riktigt... hoppas att det blir bättre i morgon....


Sen kom mamma ut till syster och vi hämtade grannens hund Simba och jag, mamma och syster tog en över 1 timme lång promenad i skog och bland betande kor och ängar... =) underbart trots ett ont knä...


Sen blev det en äppelpaj och lite fika... satt och pratade en del med mamma, hon  hade varit uppe hos morbror Janne i Slättökull idag och tittat på gamla kort på mormor när hon var liten... Jättesöt sa mamma att hon var=)


Sen satt jag framför datorn igen och skrev till gotlandskillen... förstår inte riktigt...;-) min syster tycker nog att jag är hur tråkig som helst som springer till datorn hela tiden för att se om det har kommit något svar....=) det är något visst med honom... hmmm...


Har pratat lite med Jeanette oxå... hon är på Birka paradise med typ 15 andra tjejer... låter farligt;-) hon har som sagt både messat och ringt och det är "Hej hej lilla apa"- fart på henne och "here we go again"... så skönt att hon har kul... jag blev tillfrågad om inte jag skulle följa med på den resan men jag tackade nej innan jag visste att det skulle bli begravning denna helgen... Men annars så hade jag nog haft ordentligt kul om jag hade följt med;-) Jeanette ringde inifrån karaokebaren och trodde att jag skulle höra vad hon sa;-) Hahaha... Haj Haj...


Snart var det dags att hitta upp till Johannas säng och krypa ner jämte tjejerna...


Natti natti världen, sov gott dröm sött och trevlig resa till drömmarnas land...


Mormor jag älskar dig, hoppas att du har det bra hos morfar och Ulf...


Puss och kram...

Ovido - Quiz & Flashcards