Alla inlägg den 21 augusti 2008

Av Monika - 21 augusti 2008 09:47

... hos mormor hela tiden fast jag försöker att inte gråta... Det känns fortfarande inte verkligt... att mormor inte kommer att finnas där när jag kommer hem till småland... För mig kommer det nog inte bli en verklighet förrens jag ser mormors kista på begravningen...


När jag ringde min syster idag så fick jag så dåligt samvete för hon är så ledsen och helt förstörd medans jag är ute och flänger på stan på kvällarna... men jag kan ju inte bara sitta hemma i ensamheten och vara ledsen... jag sörjer ju mormor hela tiden och tänker på henne... jag hoppas att mormor inte blir arg på mig för att jag är ute bland folk och försöker ha trevligt...


Var hos naprapaten Catrine idag och jag är så spänd i nacke och rygg så det gjorde så ont när hon tog i mig...=( hon säger att det nästan var värre än när jag började hos henne i våras.... men hon sa att det beror på allt med mormor nu...


Vilade en stund när jag kom hem sen tog jag min lilla racercykel ner till stan för att titta på Peter Johansson och Matilda Hansson och SON (Norrköpings symfoniorkester) i Vasaparken... De sjunger ju så fint Peter och Matilda... Tänkte på mormor och försökte hålla mig för gråt... Sen var det dags att cykla till Jeanette och ställa cykeln där för att gå och lyssna på Kalle Baah för tredje gången denna sommar... De är ju så bra!!


Träffade Sandra, Emil och Lisen när jag var på väg till Vasaparken...


Cissi messade på kvällen, hon är bara för söt och omtänksam... Tack gumman för att du finns och tänker på mig...!!!


Träffade på Eric ("min" lille innebandykille) på Kalle Baah, satt och pratade en bra stund på kvällen och det var skönt.. berättade om mormor och han förstod då hans pappa hastigt gick bort för ett par år sen... Sen skojade vi med några av hans kompisar...=) sa att jag var 27 och Erics stora misstag i livet som inte blev tillsammans med mej när vi dejtade för några år sen... Hahaha... det var ganska kul!!


Och min lilla Jeanette blev ju lagom på gasen;-) men hon har ju vanan inne efter all fest denna sommar... Hihihi... Några nya uttryck har jag oxå lärt mig... I Danmark så säger de alltid Haj,Haj... så Haj,Haj på er... och sen heter det inom Roxannes vyer Hej hej lilla apa... Så nu blir det väl den jargongen under helgens partaj...


Puss och kram


Till mormor... "You are my angel and you light up..." snälla kom tillbaka så jag får krama dig...



Ovido - Quiz & Flashcards