Alla inlägg den 23 augusti 2008

Av Monika - 23 augusti 2008 23:57

... full med aktiviteter...


Dagen började med att stiga upp och göra sig fin inför dagens barndop i Kimstad kyrka... Jag hade min nya klänning på mig, eller ska jag säga mina två nya klänningar.... en ljusrosa klänning med volang som jag hade under den grå klänningen och en ljusrosa kofta... nyinköpt till dopet...=) Kände mig ganska fin faktiskt... sen var det dags att slå in paketet, en bok med Godnattsagor med Nalle Puh så klart från en Nalle Puhälskare...=) och skriva dopkortet till Anna Meja Valentina... min lillgroda som jag kallar henne=) söt som socker är hon och hennes storasyster Emilia...


Jag och Jimmy åkte ihop till dopet och där mötte vi upp de andra som Jonny, Petra och Marcus, Skepparn och allt vad de heter...=) Cissi och Magnus var så fina, Cissis syster Jenny gav mig en stor kram och jag känner mig så omtyckt ibland dom... Hela dopet var jättefint fast det var lite kämpigt att vara i kyrkan med tanke på mormor och det kom lite tårar ibland... Sen var det fika i församlingshemmet, gott!! Tårtorna var jättefina och jättegoda...


När jag kom hem igen så ringde jag Jeanette och bestämde att jag skulle komma ner till henne när jag hade vilat en stund... Så vid halv fyra satte jag mig på cykeln och cyklade ner till henne... Vi gick en sväng på marknaden, stannade vid öltältet på Gamla Torget och tog en öl/cider och lyssnade lite på Nicke & Knappen... ett bra coverband... sen gick vi hem till Jeantte så hon lockade mitt hår och gjorde mig fin, hon blandade varsin drink och vi bara totalt flippade ut så Jeanettes dotter bara suckade... Hej hej lilla apa... sen var det dags att gå till Charlies och äta grillbuffé med Cissi, Magnus, Jonny, Skepparn, Larsson, Jenny, Lotta, tjejerna som sjöng på dopet, Petra och Marcus och några till... Det var jättetrevligt och god mat...


Efter ett tag så gick jag och Jeanette hem till henne för att ladda lite mer inför Roxannes spelning på kvällen... och snart var det dags att gå till Gamla Torget och gunga loss... SÅ BRA!!!!!!  Hej hej lilla apa  dök upp på scen oxå;-) hahaha vi visste det... sen hade dom repat in I´m Yours oxå och det var hur bra som helst... Suck nu dröjer det nog innan man får se dom igen... så det blir att lyssna på skivan....=)


Både jag och Jeanette var sega så efter ett tag så bestämde vi oss för att gå hem... jag tog min lilla cykel och trampade hem efter att vi hade bestämt att jag skulle ringa när jag vaknat...


Hade lite messkontakt med min lille innebandykille men vi möttes aldrig upp... han var säkert bra på gasen, som han brukar bli=) men han var och lyssnade på Roxanne iaf...


"Why did you leave, come on please tell me...." till både sötisen och mormor... saknar er så mycket... och inte ett ord från honom trots att jag har berättat vad som har hänt... kan han inte vara man nog att svara vid en sorg som är så stor för mig...???? det behöver ju inte vara mycket men ändå visa att han tänker på mig...


Kramis från mig... 

Ovido - Quiz & Flashcards