Direktlänk till inlägg 24 augusti 2008

Datasöndag...

Av Monika - 24 augusti 2008 22:35

... blev det idag... =)


Men först så skulle jag sova ut hade jag bestämt mig för... Är ju så trött!!! Vaknade vid ca 10.40, upp på toan och sen ner i sängen igen... Hade precis slumrat till igen så ringde mamma... Vi pratade om mormor en stund, tårarna kom både hos mig och mamma... Men mamma sa att mormor inte hade velat att jag skulle sitta hemma för hon sa alltid till mamma när hon varit ute och dansat: "tänk om jag inte hade haft så ont i knäna, då hade jag oxå följt med och dansat" för min lilla mormor älskade att dansa... och de generna har hon ju fört vidare till mig=)  Min lilla mormor har slitit hårt i sin ungdom, gifte sig med morfar som var 15 år äldre och bonde... fick 7 barn och hade en gård att ta hand om, Slättökull, med djur, skog, mark och allt... så innerst inne så är jag en liten "bonnaflicka" som älskade att vara hos mormor och morfar när jag var liten... morfar blev en ängel redan 1976 så mormor var själv med barn och gård... sen tog min ena morbror över gården...


När jag hade pratat klart med mamma så ringde jag Jeanette och bestämde att jag skulle göra mig iordning, packa ner min dator och ta spånkan ner till henne och ha en "datadag" med henne...=) ojojoj... det blev en lång dag hos henne... och kul hade vi... nu är hon medlem på Facebook och hon tyckte att det var jätteskoj att kunna hitta gamla kompisar... sen fick hon lära sig att chatta på msn, där vi träffade på Ewa...=) så då pratade vi med henne ett tag... sen kom Ewa förbi hos Jeanette och (som hon sa) lärde sig lite om Facebooken...

Ewa är bara så mysig och jag är så tacksam för att Jeanette orkar med mig nu när allt är så jobbigt... 


Jeanettes dotter Nathalie var hemma hela dagen, hon bara skakade på huvudet åt Jeanette;-)  hahaha...


Snart var det dags att ta en spånka hem igen, trött och fundersam på hur denna sista veckan på jobbet ska bli... det är mycket som händer plus att jag ska ta mig igenom mormors begravning oxå...=(


"En ängel flög förbi mot himmelen så fri, men hon lämnade sitt leende på vår jord..." Saknar dig så lilla älskade mormor... snart blir det verklighet för mig, när jag ser din kista... då kommer du aldrig mer skina upp när du  ser mig och krama mig så glad för att jag är hemma på besök...


God natt världen och alla änglar från mig....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monika - 28 mars 2016 01:24


Hade skrivit ett långt inlägg innan ikväll.. Sen hände något med datorn och jag hade inte sparat något av det.. Allt bara hängde sig och det bara försvann.. ? Får skriva en annan kväll.. Men det var ju inte så här det skulle bli med mitt blogg...

Av Monika - 13 mars 2016 21:16

Hej Bloggen! Long time no se... Jag har tänkt länge på att kanske komma igång igen, behöver nog skriva av mig massor... Mår ju lite bättre av det och att få må bättre är något jag verkligen behöver just NU!!!   Under 2015 var jag ju inte här...

Av Monika - 2 november 2014 10:37

Äntligen! Ikväll kommer M hem igen!! Han åkte till Köpenhamn i fredags, jag hann säga hejdå vid tåget, för att tävla i Masters.. Ja simning alltså.. Det gick bra, ett guld i 50 m fjärilsim och ett brons i 50 m bröstsim.. Lagkapperna gick väl okej, ...

Av Monika - 2 november 2014 00:56


Jahopp, dryga 7 månader sen jag var här.. Så skulle det ju inte bli.. :/ Livet är som en enda rörig berg och dalbana! Hur ska jag orka?! Kanske skriver lite längre i morgon, just nu vill jag bara lägga upp denna bilden och tänka på änglarna i ...

Av Monika - 28 mars 2014 00:06


Resultatet ser ni här nere... (startbilden är tagen 9/9-12, jag startade om på VV 25/10-12 och delmålsbilden är då tagen igår den 26/3-14, sakta men säkert neråt trots lång tid... ) ...

Ovido - Quiz & Flashcards