Direktlänk till inlägg 26 augusti 2008

Åhh då var det tisdag igen....

Av Monika - 26 augusti 2008 23:46

... och det betyder vägningsdag...=( Usch, fy och ve... vill inte men måste...=(


Som vanligt när klockan ringde så var jag så seg och trött, ville bara vända mig om och fortsätta sova, men jag hade ju bestämt med Cissi att vi skulle träffas utanför VV... hon skulle ringa när hon hade lämnat Emilia på dagis och hon och lillgrodan Meja var på väg in till stan... När jag låg i sängen och drog mig så fick jag ett mess från Cissi där hon skickade en "morot" till mig från Lille Skutt...=) så nu har jag ett mål framför mig som jag måste fixa och det hoppas jag att jag ska klara av!!! och att Cissi ska klara sitt mål oxå... =) Idag skulle även Cissis kompis Lisa skriva in sig och med sig hade hon sin lille Melvin, 5 veckor gammal... så då hade jag två små bebisar att titta på... Lilla Meja och jag myste och busade,  hon är så härlig och bara skrattar hela tiden... =)


När vi var färdiga med inskrivning, vägning, lektion och genomgång för nya så var vi hungriga... jag och Cissi hade ju inte ätit frukost innan vägningen så åkte ner til stan och åt sallad på Paus inne på Domino... Gott och nyttigt, en bra lunch...=) men resten av dagen gick inget bra för mig... och imponerad av Cissi blev jag senare på kvällen när jag såg att hon hade cyklat 3 MIL... Åh vad du är duktig gums!!!=) men jag lovar att jag kommer igen så fort jag har klarat av begravningen...


Efter att vi hade ätit så gick vi en sväng på stan, Monika fick med sig ännu en klänning hem fast jag inte skulle handla mer kläder förrens jag hade gått ner i vikt.. denna gången blev det en roströd, måste ju ha lite färg i höst, inte bara grått, svart och brunt... Cissi skulle ha tag på fillsingar till sin Magnus för hon har slängt hans gamla:) Men du Cissi, är det inte mysigare om han går utan? ;-) Hihihi...


Sen fick jag rusa till spånkan och åka hem, snabbt in på Konsum och handla bröd och mjölk och sen hem och fixa några mackor till kvällens jobb... =( sista kvällspasset och jag ska jobba själv... nu har de börjat att packa ihop och flytta sina saker till andra avdelningar... idag var det sista gången jag träffade både Eva och Monica... Känns så konstigt... alla tankar är upp och ner...


Under kvällen så hann jag prata både med Jeanette och systeryster... Jeanette satt framför datorn;-) hahaha vad kul att hon har fastnat... och hemma hos systeryster var mamma, de höll på att grädda våfflor, mums vad gott, och syrran bakade mormors bröd... hoppas att jag får smaka lite när jag kommer hem på torsdag... =) sen vart det lite prat om begravningen och lite om fotografier som finns hos mormor... jag vill ju gärna ha ett bröllposfoto på mormor och morfar så jag ska kolla hur många av oss barnbarn som vill ha och försöka kopiera...


Lovisa satt och läste engelskaläxor och hon ska läsa för mig i helgen så jag får höra hur duktig hon är, Johanna satt framför datorn så hon hade inte tid att säga hej...=) men jag vet ju att jag kommer att få krama om dom på torsdag...


Nu ska jag försöka sova, hoppas att det går för tankarna är så många och jag börjar bli orolig för begravningen... hur ska jag orka vara stark? önskar att jag hade sötisens axel att luta  mig emot... saknar honom och mormor så mycket...  sen kommer frågorna tillbaka... VARFÖR kan inte jag få vara lycklig?, VARFÖR kan inte sötisen älska mig?, VARFÖR duger inte jag?, VARFÖR var mormor tvungen att somna in nu?, NÄR ska jag få bli lycklig igen och kommer jag då att få förbli lycklig? INTE kan jag väl behöva gå igenom mer nu...????? Jag vet inte hur länge jag ska orka hålla ihop när livet bara går emot mig...


Men det är skönt att veta att vännerna stöttar mig!!!


Natti natti världen och du lilla mormor, jag hoppas att du har det bra i himlen... Kanske sitter du på denna vackra måne som var framme igår den 25/8....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monika - 28 mars 2016 01:24


Hade skrivit ett långt inlägg innan ikväll.. Sen hände något med datorn och jag hade inte sparat något av det.. Allt bara hängde sig och det bara försvann.. ? Får skriva en annan kväll.. Men det var ju inte så här det skulle bli med mitt blogg...

Av Monika - 13 mars 2016 21:16

Hej Bloggen! Long time no se... Jag har tänkt länge på att kanske komma igång igen, behöver nog skriva av mig massor... Mår ju lite bättre av det och att få må bättre är något jag verkligen behöver just NU!!!   Under 2015 var jag ju inte här...

Av Monika - 2 november 2014 10:37

Äntligen! Ikväll kommer M hem igen!! Han åkte till Köpenhamn i fredags, jag hann säga hejdå vid tåget, för att tävla i Masters.. Ja simning alltså.. Det gick bra, ett guld i 50 m fjärilsim och ett brons i 50 m bröstsim.. Lagkapperna gick väl okej, ...

Av Monika - 2 november 2014 00:56


Jahopp, dryga 7 månader sen jag var här.. Så skulle det ju inte bli.. :/ Livet är som en enda rörig berg och dalbana! Hur ska jag orka?! Kanske skriver lite längre i morgon, just nu vill jag bara lägga upp denna bilden och tänka på änglarna i ...

Av Monika - 28 mars 2014 00:06


Resultatet ser ni här nere... (startbilden är tagen 9/9-12, jag startade om på VV 25/10-12 och delmålsbilden är då tagen igår den 26/3-14, sakta men säkert neråt trots lång tid... ) ...

Ovido - Quiz & Flashcards