Direktlänk till inlägg 31 oktober 2008

Sista dagen i Oktober...

Av Monika - 31 oktober 2008 23:56

... är det idag, med andra ord Halloween som det så fint kallas....


och som vanligt så har jag svårt att somna så klockan sprang iväg innan jag kom upp ur sängen idag oxå... Huvudvärken finns kvar och det drar ner mitt humör ganska mycket... men jag har ju en trevlig kväll att se fram emot=)


Är bjuden till Skärblacka på spöktacos och mys med Cissi och hennes familj... det ska bli så trevligt och jag tycker att det är så kul att få komma ut till barnen...


När jag väl kom igång så gjorde jag mig i ordning och pysslade lite hemma, pratade lite med Cissi om vad jag skulle ha med mig på kvällen och det var typ inget så jag fixade lite gott godis när jag var och handlade... Cissi sa att Jonny skulle komma när han slutat jobba på kvällen... Det var länge sen vi sågs nu så det blir kul=)...


Tog bilen och skulle åka till Maxi och handla lite för nu är det tomt i kylskåpet, såg att bensinen var nere på 10.64 så jag bestämde mig för att tanka upp bilen så har jag bensin till Smålandsresan oxå=)... ute på Maxi så strosade jag runt lite, Jeanette messade och sa "Here we go again, skål" och jag bara flinade för mig själv... Hon var i Malmö och väntade på att Kenneth skulle komma från Köpenhamn... och hade inget att göra så hon hittade ett glas vin på O´learys... Hi hi hi... hon är inte klok... När jag hade handlat klart så åkte jag hem och lastade in det som skulle in i kylskåp och frys sen gick jag ner till bilen och åkte ut till Blacka för att busa lite... och gissa om Emilia blev glad när jag knackade på dörren... Hon var en nakenfis som sprang omkring utan tröja och skojade med mig att pappa Magnus hade glömt att ta på henne en tröja innan hon gick till dagis på morgonen... Sen vart det puss och kramkalas igen och det mår jag bra av... =) gosunge!!!! Lillgrodan Meja hon skrattade åt mig och protesterade inte när jag höll henne...


Micke ringde när han var på väg till jobbet och då hade jag en skrattande Meja i famnen så jag var inte helt koncentrerad på vad han sa... Berättader för honom att vi hade ätit spöktacos och nu skulle äta spindeltårta/glass...  MMMMMMM vad gott det var...


Snart var det dags att få på tjejerna sina pyjamasar och sen myste vi en stund i soffan innan det var ett försök till läggdags...=) ja ett försök för snart ko Emilia upp igen och snart kom även Jonny... När han knackade på dörren satt Emilia i mitt knä och myste och undrade vem det var som kom... och jag sa att han har en gul bil och undrade om hon visste vem det var... Mmm sa hon det är Jonny... =) hon har koll på allt!!  Hon sa även att hon inte tyckte att jag skulle kallas för Tant Monika utan bara Monika... så då kände jag mig inte så gammal;-) hi hi hi.. ja barn säger ju alltid sanningen...


Snart vart det IDOL och vi satt och skrattade lite åt dom... Kevin är ju bara bäst och Lars han borde åka ut fast hans version av "Det börjar verka kärlek banne mig" var ju hur kul som helst... Ha ha ha...


Sen skaffade vi ett Traderakonto till mig så att jag kan bjuda på några klänningar till balen... har 2 favoriter nu..., hoppas att det blir någon av dom.....!!! Vi har ju kommit på ett tillfälle till när vi kan använda klänningarna;-) eller hur snygga mamman!!!

Sen vart det att det att mäta våra mått för klänningarna ska måttbeställas... och det var inget kul alls!!! =( så nu blir det till att ta tag i detta... hmmm... undrar bara vart min motivation är....


Väl hemma igen så messade jag ett litet foto till Micke som jag tyckte han kunde titta på;-) snäll som jag var så hade han ju fått ett innan på dagen oxå så nu är han lite bortskämd... ;-) Hoppas att du tycker om dom mys...


Hann även byta några ord med Camilla på msn för att höra hur hon hade det på Skandia Teatern ikväll när Eldkvarn spelade...=)


Nu är det dock dags att lägga huvudet på kudden för att inte sova bort hela förmiddagen i morgon...


Natti natti och sov gott...


Puss och kram


P.S bifogar foton på "mina" små söta tjejer och ett på spindeltårtan;-) bli inte rädda för den nu... hi hi hi...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monika - 28 mars 2016 01:24


Hade skrivit ett långt inlägg innan ikväll.. Sen hände något med datorn och jag hade inte sparat något av det.. Allt bara hängde sig och det bara försvann.. ? Får skriva en annan kväll.. Men det var ju inte så här det skulle bli med mitt blogg...

Av Monika - 13 mars 2016 21:16

Hej Bloggen! Long time no se... Jag har tänkt länge på att kanske komma igång igen, behöver nog skriva av mig massor... Mår ju lite bättre av det och att få må bättre är något jag verkligen behöver just NU!!!   Under 2015 var jag ju inte här...

Av Monika - 2 november 2014 10:37

Äntligen! Ikväll kommer M hem igen!! Han åkte till Köpenhamn i fredags, jag hann säga hejdå vid tåget, för att tävla i Masters.. Ja simning alltså.. Det gick bra, ett guld i 50 m fjärilsim och ett brons i 50 m bröstsim.. Lagkapperna gick väl okej, ...

Av Monika - 2 november 2014 00:56


Jahopp, dryga 7 månader sen jag var här.. Så skulle det ju inte bli.. :/ Livet är som en enda rörig berg och dalbana! Hur ska jag orka?! Kanske skriver lite längre i morgon, just nu vill jag bara lägga upp denna bilden och tänka på änglarna i ...

Av Monika - 28 mars 2014 00:06


Resultatet ser ni här nere... (startbilden är tagen 9/9-12, jag startade om på VV 25/10-12 och delmålsbilden är då tagen igår den 26/3-14, sakta men säkert neråt trots lång tid... ) ...

Ovido - Quiz & Flashcards