Alla inlägg den 2 november 2008

Av Monika - 2 november 2008 23:11

... och idag har jag njutit lite av solen som var framme hela dagen...


Steg upp och tittade lite på tv, reprisen på Stjärnor på is... Pratade med min kära syster en stund... Hon skulle möta upp mamma och mostrar och morbröder och gå till kyrkan idag för mormors skull.... Hon berättade även att gravstenen hade kommit tillbaka nu så den ska jag gå och titta på när jag kommer hem nästa helg... Tänkte köpa blommor till gravarna oxå.. och prata lite med mormor... Min syster och jag hade gråten i halsen båda två när vi pratade om de kommande födelsedagarna... Ingen av oss vill väl fira egentligen för det saknas någon när inte mormor är med... =( fast hon är ju med oss i himlen... men fira lite ska vi göra i alla fall... Bestämde även vad vi skulle bjuda på, så på dagen blir det lite fika och en ananaspaj i stället för tårta och på kvällen ska vi äta Kallmarinerad fläskfilé med vitlök och potatisgratäng... MUMS vad gott!!!


Efter att vi hade lagt på så tog jag på mig promenadkläder och packade ner kameran i fickan och gravljus och sen traskade jag i väg runt strömmen/Åbackarna... fotade lite vad jag hoppas blev fina bilder av "mitt" Norrköping så som jag tycker om det... när jag hade gått en stund så ringde Camilla och frågade om jag var sugen på att följa med till Ljungsbro och dansa till Titanix på kvällen men jag var inte så sugen och sparar pengarna till Smålandsresan i stället... När vi hade pratat klart så fortsatte jag min promenad och då ringde Jeanette... hon satt på Centralstationen i Malmö och väntade på att tåget skulle gå hem... Kenneth hade precis åkt över till Köpenhamn igen... så vi pratade en stund och sen fortsatte jag min promenad runt strömmen med kameran i högsta hugg... 


När jag kom till Matteus kyrkogård så gick jag till Minneslunden och tände ljus för mormor, morfar och Ulf... tänkte på dom en stund och mina minnen jag har... Mörkret hade då kommit och det var så vackert på kyrkogården då det fanns tända ljus överallt...  Efter en stund så gick jag hemåt men kände att jag inte vill gå hem riktigt än så då tog jag en längre sväng  och gick i mina egna tankar...


Väl hemma igen så fyllde jag upp badkaret och hällde i lite avkopplande badsalt... tog med mig en bok, lite dricka och satte på radion med lugna favoriter och sen sjönk jag ner i badet och där låg jag i över en timme och bara njöt... det var så skönt för mina ajajaj-leder...


Sen satt jag i soffan och tittade på tv en stund... min syster ringde ännu en gång och berättade om hur det varit i kyrkan och att hon hade bjudit hem mostrarna Gun och Britt på lördag på fika...=) tjejerna höll på att stimma i bakgrunden och Mia fick ryta i för att de skulle gå och lägga sig... hopplösa;-) 10 och 7 år gamla... hi hi hi...


Pratade en stund med Camilla och Cissi på msn... Camilla frågade om jag ville följa med till Motala på tisdag för Highlights ska spela där då... och det kan man ju knappast missa;-) hmmm... lovade att jag skulle bestämma mig tills i morgon...


Jaha då kanske man skulle leta rätt på kudden och se om man kan somna i natt då...


Så godnatt och sovgott!!


Puss och kram..... och PIS till er som vet vad det betyder;-)


Ovido - Quiz & Flashcards