Alla inlägg den 7 november 2008

Av Monika - 7 november 2008 22:41

.... med massor av bestyr hela dagen... Men det är ju bara roligt...


Mia jobbade på förmiddagen och tjejerna var i skolan... Jag försökte sova lite för jag vet att resten av helgen kommer det inte att bli så mycket sömn... Pelle han var ledig så han sov länge han oxå, men han steg upp strax innan mig... så sen satt vi och pratade en stund innan jag messade syrran för att höra om vi skulle mötas upp inne på Smålänningens när hon slutade, men då ringde hon och sa att hon skulle gå hem en timme tidigare för hon hade inget att göra... så då gjorde jag mig i ordning så att jag var klar när hon kom hem, hon bytte kläder och sen åkte vi alla tre in till Bredaryd och blomsteraffären för att köpa blommor till mormor och morfars grav och till Ulfs grav... jättefina buketter med orangea rosor, limefärgade nejlikor och en kvist med blad och bär på...=) så nu hoppas jag att mormor blev glad och tyckte att de var fina...


Sen var klockan dags för tjejerna att sluta skolan så då åkte vi dit och hämtade dom innan vi åkte ner till Smålänningens för att handla det sista inför Johannas barnkalas som hon skulle ha på kvällen... Jag som inte visste hur många barn det skulle komma frågade syrran när vi gick omkring inne i affären och fick en liten chock=) trodde kanske att det skulle komma 5-7 stycken men då så Mia att det skulle komma 9 stycken av Johannas kompisar och sen skulle en kompis till Lovisa oxå komma så att de kunde vara lite lekledare=) så totalt 12 barn, 10 stycken 7 åringar och 2 stycken 10 åringar... Åh hjälp sa jag och skojade sen och sa att jag skulle ta med mig min dator in på toaletten, låsa dörren och sätta på torktumlaren så att jag slapp frysa=) och vara där tills kalaset var slut... ha ha ha...


Väl hemma igen så vart det att förbereda det sista inför kalaset och åka och hämta Lovisas kompis Amelia...

Lovisa, Amelia & Johanna

Här är Lovisa, Johanna och Amelia i fullfärd med att blåsa upp ballonger...=)


Snart började barnen att ramla in med massa paket och roliga saker...

Johanna och hennes 9 kompisar=) Takfläkten är full av ballonger oxå=)


På menyn som Johanna hade bestämt stod det hamburgare och bröd och till efterrätt vart det chokladpudding, grädde, banan och glass... och det gick ju hem bland alla barn... sen vart det sångframträdande av Lovisa och Amelia Snyggingsson... hihihi ja det har visst bytt efternamn och jag fick äran att heta det oxå så från och med nu så heter jag Monika Snyggingsson;-)... Tjejerna sjöng och dansade till Charlotte Perellis "Hero"

och jag och syrran försökte gästdansa lite men blev av någon konstig anledning utbuade av publiken;-) hahaha så våra gamla discomoves gick inte hem bland 7 åringarna... hihihi undrar just varför... snart var det dags för "Dansstopp" en lek där man dansar tills musiken tystnar och då ska man stå still, rör man sig så åker man ut men som tröstpris så fick man en godispåse och snart hade alla 12 barnen varsin godispåse i handen... =) och sen började föräldrarna trilla in för att hämta upp barnen... PUST!!! Vad skönt=)


Sen vart det en lugn kväll med Idol och mys i soffan... Johanna gick och la sig ganska tidigt, Pelle somnade i soffan och Lovisa följde snart efter Johanna upp till sängen... jag och syrran tittade klart på Idol och jag satt en stund framför datorn innan det var dags att sova...


I morgon är det en ny dag full av aktiviteter och kalas så det är bästa att vara utvilad=)


Sov gott, dröm söta drömmar och en trevlig resa till drömmarnas land som tjejerna alltid säger...


Puss & kram

Ovido - Quiz & Flashcards