Alla inlägg den 9 november 2008

Av Monika - 9 november 2008 23:48

... och idag vaknade jag upp i Johannas säng för sista gången det här Smålandsbesöket...=( Tråkigt att åka hem igen men ett måste, Reggae kan ju inte vara ensam hur länge som helst även om Jimba fyller på mat och vatten och myser med honom en stund, sen är det ju dags att söka lite jobb oxå...


Men dagen har varit bra, vi skulle vara barnvakt åt Johannas kompis Wilma och hennes lillasyster Edith idag för deras föräldrar skulle åka till Ullared och handla julklappar... så de kom strax innan 10 och då försvann de snabbt ner till Lisa och Blomman, tjejernas kaniner som nu är inne i grannes en gång kanske lada eller nåt=).. där har de det bra över vintern... sen var alla barnen ute och lekte, kom in och fikade och sen ut igen... strax innan klockan ett så packade vi in oss alla i bilen och åkte den korta biten till mamma i Ekholmen... nu har hon och Asbjörn flyttat dit så vi skulle hälsa på och prata bort en stund... där fick vi lite fika och en massa prat... snart var det dock dags att åka hem igen och laga middag... Syrran gjorde SÖNDAGSSTEK...=) Lyckliga mej så gott... MUMS!!!  och vi åt alla en massa, nästan så att magen sprack, alla utom lilla Edith... men Wilma sa att hon inte brukar äta så mycket... Hon är så störtskön lilla Edith, 4 år gammal och jätteliten och söt... hon kan ju dessutom inte säga S och R (fast vem kan det från småland;-)??? ) ha ha ha... snart kom deras mamma och hämtade dom, då var klockan närmare fem på eftermiddagen och jag la mig i soffan och sov en timme för jag var trött, mätt och hade fått ont av magkatarren... och dessutom så hade jag 25 mil att köra hem i mörkret...


Sen var det dags att packa ihop mina saker, mysa lite med tjejerna och krama hejdå till alla och hoppa in i bilen med sikte på Norrköping...

Ett stopp i Värnamo för att fylla på tanken sen var det full fart på racerpolon E4:an upp... ringde och pratade bort över en halvtimme med Jeanette sen var det jag och Andreas som sjöng duetter igen=)... Mamma ringde vid klockan nio när jag var i Ödeshög och jag sa till henne att jag är hemma om en timme och skulle messa henne då och klockan tio körde jag in på min parkeringsplats...=)


Uppe i lägenheten var det en fyrbent liten rödvit kille som blev så glad att matte kom hem... kröp i hop i soffan och myste lite, sen hoppade jag in i duschen eftersom jag frös ganska mycket... En lång varm dusch är inte fel då... sen renbäddade jag sängen och bäddade i mitt nya varma täcke... Åh så skönt det ska bli att sova under det=) om jag kan sova för magkatarren förstås...=(


Messade Micke att jag var hemma igen och sa godnatt...


Nu är det grus i mina ögon så nya täcket here I come;-)


Natti natti, sov gott och dröm sött...


Puss & kram....

Ovido - Quiz & Flashcards