Alla inlägg den 8 november 2008

Av Monika - 8 november 2008 23:41

..... ridskola, kalas och massa mat och god fika... =)


Jag vakande av att det luktade såååå gott i hela huset.... Mmmmm min kära syster hade som vanligt stigit upp tidigt och satt i gång och baka.... det vart några kola/dajmkakor, drömrulltårta och chokladbollar... (Vetelängden bakades när vi hade varit i stallet...)


Pelle kom upp och skulle väcka mig och Lovisa, Johanna var redan uppe... han försökte vara rolig och dra av oss våra täcken... Knäpp han är...=) sen var det bara att ta på sig varma kläder för att åka ut till min kusin Anne som har ridskolan... Där vart det lite kramkalas och Anne fick en kopia på mormor och morfars brudfoto som jag hade fixat... Hälsade på Alfred och Ludwig och såklart Ina som var inne i huset... Ina har blivit så stor nu, ingen liten rottisvalp längre;-) men det vart glada svansviftningar när jag kröp ner på golvet och myste med henne... mmm både barn och djurvän, det måste ju vara positivt...=) eller???


Snart var tjejerna uppe på sina hästar och lektionen började, de är så duktiga!!! Stolt moster är man trots att mostern är lite rädd för hästar...


Hem efter ridskolan, var och handlade det sista till lunchen och kvällens middag och Mia bakade vetelängden...  slängde i oss lite spagetti och köttfärssås till lunch och sen vart det skytteltrafik in i duschen så att alla fem hann duscha innan kalaset för syrran och mig skulle börja... (vi hade bestämt att vi skulle fira mig oxå nu eftersom jag inte kommer hem förrens till jul nästa gång)... så mamma och Asbjörn kom, mostrarna Gun och Britt, lilla kusin Ida, Pelles pappa Göran, Pelles syster LillMia, Pelles bror Jonas och Jossan och Leif, vän till familjen... Konstigt att inte mormor var där, det är ju bara Johannas födelsedag som hon inte varit med på innan i år... saknaden är stor i hela familjen... Mia hade på sig kläderna som hon fick av mig i present och hon var jättefin=) och sen fick jag lite paket oxå... jag hade hittat så söta julgardiner, panellängder, inne på Smålänningens som jag fick av Mia med familj och så fick jag hjärtformad Noblesse... Mmmm vad gott... och pengar till min Ittalaservis, så att jag kan köpa till delar så att jag har 6 stycken av varje...


Snart hade alla åkt hem utom Leif, Jonas och Jossan och några av oss sjönk ner i soffan och tittade på "Camp Rock" på 5:an och sen var det dags att börja fixa kvällens middag som blev rolig potatis(kulpotatis) ha ha ha, kycklingfilé, chicken nuggets(till barnen), sås, sallad och vitlöksbaguette... sen åt vi så vi höll på att spricka... igen... för det vart ju mycket till lunch och sen fika med tårta och allt annat gott syrran hade bakat... Så nu behöver jag väl inte äta något den närmaste veckan....=) sen vart det lite tvtittande och prat innan det var dags att krypa ner i sängen för morgondagen har nya äventyr på lut...=)


Så natti natti, sov gott, dröm söta drömmar och trevlig resa.... till drömmarnas land...


Puss & kram


P.s här kommer även tjejerna på sina ridskolehästar, Kurre och Casper...=)

Ovido - Quiz & Flashcards