Alla inlägg den 5 november 2008

Av Monika - 5 november 2008 23:47

... hur glad man kan bli av en kram och att få vara med på samma bild som denna snygging... ;-)  Hi hi hi... Fniss...


Det är jag och Andreas i Highlights......=)

Av Monika - 5 november 2008 23:27

..... smålandsresan i morgon...


Seg och trött efter en sen kväll och natt i Motala då jag hade jättetrevligt så masade jag mig upp ur sängen för att ta tag i allt som måste göras idag innan jag packar bilen i morgon för en resa ner till min syster och hennes födelsedag...


Så idag har jag tvättat i massor, pysslat om mina blommor, hängt upp de fina ljuslyktorna i köksfönstret, slagit in paket, diskat och lagat lite mat...=) så lite duktig har jag minsann varit...


Sen skulle jag gå och posta ett kort till min syster så att hon blir lite glad innan jag kommer men när jag kom upp till brevlådan så hade tömningen redan varit så då fick jag mig en liten promenad till nästa brevlåda i stället=) kallt men skönt och uppfriskande var det...


Pratade lite med Camilla på msn, hon var så trött idag... hon skulle ju upp och jobba i morse... Micke var inne en sväng oxå så vi pratade lite oxå...=) jag chockade nog honom en liiiten aning när jag hade lyssnat på länken han skickade med en grupp som heter Sabaton då jag sa att jag nog skulle kunna lyssna lite på det oxå...;-) ha ha ha.... jag sa till han att bara för att jag gillar dansband och reggae så behöver jag ju inte vara en nörd... ;-)

Sen brände jag ner Highlights nya skiva på cd så jag kan lyssna på den i morgon i bilen... så nu kommer det att gå fort till Småland...;-)


Hade även ett litet samtal på msn med min kusin Ida...;-) 13 år och svåra frågor att svara på ibland... men jag hoppas att jag lyckades som en ordentlig kusin som hon ser upp till...=)


Så har jag tittat lite på tv oxå=) Ikväll var det ju Oskyldigt dömd med Persbrandt och Greys Anatomy... väldigt viktigt att se;-).....


Har pratat lite med Jeanette och med Åsa och Jimba för att kolla om Jimba kan gå upp till Reggae nu när jag åker bort i några dagar... och det skulle han fixa...=) Tack vad du är snäll...


I morgon får jag äntligen träffa tjejerna igen=) det ska bli sååå kul och dessutom så får jag ju mysa med dom lite oxå... sitta framför braskaminen och äta lite gott... låta tankarna vandra iväg till någon, hoppas att han känner sig lite träffad i alla fall;-)


Så nu säger jag god natt, sov gott, söta drömmar och en trevlig resa till drömmarnas land...


Puss & kram...


P.s mormor nu kommer jag snart och hälsar på dig igen...

Av Monika - 5 november 2008 01:47

... och ja det blev ett bättre slut på dagen än början i alla fall... =)


Trött som tusan rullade jag ur sängen och gjorde mig i ordning för att gå upp till Elisa och väga mig... Visste ju redan hur det skulle sluta så jag vart inte förvånad...=( men det var lugnt och ingen lektion så jag och Elisa satt och pratade i över en halvtimme.... Åhhh vad jag kommer att sakna henne när hon flyttar... Men vi får ha sms och mailkontakt istället... kanske att jag åker ner en helg till Öland och hälsar på, träna lite och får lite motivation... vem vet=)


Kallt som tusan är det oxå och jag tog mig en rask promenad hem igen... Gick runt till parkeringen för att se om bilen startade... =( hela 4 försök innan den hoppade igång... jag undrar just vad det är nu som krånglar... orkar verkligen inte med mer strul med bilen nu...=( men när den väl hoppat igång så hade jag tänkt köra min vanliga "raggarrunda" men vart lite disträ av vägarbetet så jag glömde svänga av upp mot sjukhuset från Söderleden så det vart istället att åka till Sörping och sen svänga av mot Linköping, Västra Husby och sen hem motsatt håll istället... så när jag kom hem så åt jag lite och sen kröp jag ihop i soffan och sov en stund för att orka med kvällen i Motala...


Camilla ringde för att kolla så att jag inte hade ångrat mig och vi bestämde att jag skulle komma hem till henne runt kvart i sex...  Så sen började jag min förvandling från supertrött i myskläder till en någorlunda hyffsad tjej i klänning istället, med en frisyr och lagom med smink... För ikväll skulle jag ju äntligen få lyssna på Highlights live igen... det var ju tre och ett halvt år sen sist...


Väl uppe hos Camilla så var hon inte riktigt klar så vi pratade under tiden hon gjorde sig i ordning och sen ringde en kompis kompis till Camilla, Lina, som skulle följa med till Linköping först på dansträningen... och vi gick ut och inväntade chauffören för kvällen, Cricka, en trevlig kille som det var första gången jag träffade... Sen for vi ner till Linköping för deras dansträning innan vi satte oss i bilen för vidare färd mot Motala och en danskväll... 


För mig vart det ögon- och örongodis medans Camilla och Cricka dansade... ja Cricka var snäll och dansade några danser med mig=) och jag lovar att när jag har kommit i gång med dansen ordentligt igen så ska jag oxå dansa hela kvällen...=)


När klockan var strax innan 12 på natten så hade de spelat klart =( och jag följde med Camilla fram och pratade lite med killarna i bandet...=) och ja jag fick en kram av Andreas, som gjorde mig glad... Visade honom fotot i min mobil som är taget på Borgen för tre och ett halvt år sen och han skrattade lite... tyckte att han var ung där... Camilla tog några nya foton på oss så någon dag kanske jag lägger ut en bild här;-) vem vet... hi hi hi... Pratade lite med Tommy oxå som känner Anders... Vi tycker båda två att han ska ta upp sin karriär lite mer=)...


Väl hemma i Norrpan igen så tackade jag Cricka för skjutsen och när jag gick hem från Camilla s ringde jag Micke och pratade lite...=) skönt att höra hans röst när jag gick i mörkret...


I morgon (idag då det är mitt i natten nu) är det en dag fylld av uppgifter att fixa så jag kan åka till Småland på torsdag för att fira min lillsyster som fyller år...


Så god natt, sov gott och trevlig resa till drömmarnas land....=)


Puss & kram

Ovido - Quiz & Flashcards