Alla inlägg den 19 november 2008

Av Monika - 19 november 2008 23:17

... snöat här i Norrköping... =)


Sov bort halva förmiddagen eftersom jag inte kunde somna i natt heller... så när jag väl steg upp så satte jag mig framför datorn och fixade till mitt personliga brev och sen gick jag ner till Åsa och Jimba för att be dom läsa igenom det...

När jag kom upp igen så skulle jag skriva ut ett gäng och då funkar inte skrivaren, pappret sitter fast enligt alla loggar i datorn, men det sitter ju inget jävla papper fast någonstans... Blir sååååååååå trööööööööööött på att allt ska jävlas med mig... kan jag inte få ha lite tur på min sida....??? Vad har jag gjort som ska drabbas hela tiden....???


När jag satt i soffan så tittade jag ut och såg att det snöade...=) vet ni hur fint det är att sitta på 7:e våningen och titta ut genom stora fönster och se hur snöflingorna dansar ner från himlen?? Så vackert... så då fick jag lite julkänsla i kroppen och satte på Peter Jöbacks julskiva "En god jul och ett gott nytt år" som säljs till förmån för Childhood foundation... och på den var det en så fin duett han sjöng med Sarah Dawn Finer... Originalet heter "The prayer" och på svenska "Min bön"


"Jag önskar att du finns

När vägen blir för svår

Och hjälper mig och minns

Du vakar vart jag går

Håller mig i hand

Skänker tröst ibland

Visar vägen fram

Fastän mödosam

Till en plats...

Till lyckans land


Om det blir mörkt och kallt?

Jag ber om ljus i natt

Som lyser överallt

Om stjärnor ovanför

Går dom att lita på

Dom värmer oss trots att

Dom är så rysligt små

Dom faller ner och dör


Lyser upp vår värld

Trösten den är stor

Följer med vår färd

Om vi bara tror...

Vi vandrar vägen fram

Fastän mödosam


Till den plats där lyckan bor


Där ska vi mötas

Sorgerna är glömda

Och svarta minnen

Dom var bara drömda

Där är vi bara

En liten barnaskara

Som sträcker våra händer

Mot en himmel blå


Vad finns det för råd?

Vi ber och hoppas på

Vad är det som vi lär?

Att kärleken finns där

så skör som spindeltråd

Är lyckan vi ska få

en vän att hålla kär

En vän att hålla kär


Du som hör vår bön

Du som hör min bön

Gör vår värld så skön

Gör vår värld så skön


Trösta dina små

Hjälp oss då och då

Lycklig den som dig kan nå"


Denna sång fick mig att tänka på min lilla mormor... Åh jag saknar henne så mycket... nu om aldrig skulle jag behöva ha henne hos mig...


Snart var det dags att göra sig iordning för att gå upp till affären och jobba några timmar... Peter drog på fotbollsträning så jag var själv i affären fram till kvart i åtta, då kom Rolle ner och stängde med mig... Jaja, jag hade ju att göra ändå... det ska ju fyllas på lite och kunderna ska ju oxå tas omhand... så där står jag med ett påklistrat leende och är trevlig... Fast livet är skrutt...


Hemma igen så tittade jag lite på tv och fortsatte ner på min låååånga lista över saker som jag ska ha gjort till min födelsedag... så idag har jag tvättat upp en massa, såsom mina täcken, handdukar, sängkläder osv... i morgon är det julgardinernas och juldukarnas tur att åka några varv i tvättmaskinen...

Det ska städas oxå för på fredag så ska jag ha Cissi och småtjejerna här på myskväll... och då vill jag ju ha det lite fint hemma...


"Darling, darling stand by me...."


Nu är det mitt i natten och dags att hitta in till kudden...


Natti natti och en önskan om en natt utan drömmar...


Kramis............

Ovido - Quiz & Flashcards