Alla inlägg den 12 november 2008

Av Monika - 12 november 2008 23:44

... och en kväll som medlem i IDOL-juryn...=)


Ja idag har jag varit ute i Skärblacka och varit barnvakt åt Emilia själv för första gången...=) Glad och stolt är jag för att jag fått det förtroendet av Cissi och Magnus...


När jag kom ut till Emilia så stod hon och väntade på mig i dörren och var jätteglad, Emilias mormor skulle nu åka vidare och jag ta över barnvaktandet tills Cissi, Magnus och lilla Meja kom hem med shoppingkassarna från Ullared och den nya motorn till deras SAAB... Jag fick en kram av Emilia och frågade sen henne om hon ville ha en äggmacka till mellis, då Cissi på förmiddagen ringde och berättade att det fanns färdiga i kylskåpet som de glömde att ta med sig i går när de åkte... Sen undrade Emilia varför jag hade mjölk med mig och då sa jag att jag hade hört att hon tycker om O´boy och då vart det fart på tjejen ut i köket för att leta reda på O´boyen i skåpet och sen satt vi vid köksbordet och bläddrade i en leksakstidning och pratade lite om vad vi önskade oss... =) och jag sa att jag önskade mig ett slags spel med Nalle Puh eftersom jag tycker om honom och då sa Emilia att vi kan ju dela på det...=) hi hi hi så söt hon är...


Sen gick vi upp på övervåningen och var i Emilias rum en stund innan hon hämtade en bok "1000 ord och bilder" tror jag den hette, sen kröp vi ihop i soffan och tittade och pekade på bilder... snart ringde mamma Cissi och sa att de hade passerat IKEA och skulle vara hemma om en liten stund och när de körde in i Skärblacka så ringde Magnus så att jag och Emilia kunde titta efter dom i fönstret....


Väl inne så vart det glada miner och kramkalas på Emilia och hon var så glad att mammi och pappi och lilla "Mia" var hemma igen... Jag fick även en mysstund med lilla Meja som nu kan vinka=)....


Snart stog vi i köket och lagade lunch, någon kyckling med ingefära och pressad apelsin i, som Cissi hade lagat med några andra mammor... JÄTTEGOTT var det, så tack än en gång för maten Cissi=)


När klockan var halv fem så åkte jag och Cissi in till stan för att först lämna av motorn till bilen och sen åkte vi upp till Ektorps Fritidsgård där Cissi jobbar ibland, ikväll var det IDOLtema och jag var tillfrågad om jag ville sitta i juryn... Fick då även träffa Cissis vänner AnneGerd och Kajsa, jättemysig och trevliga...=) sen var det en rolig och underhållande kväll då IDOLERNA var förståndshandikappade och hur mysiga som helst... de gav verkligen järnet på scen och var så glada över juryns berömmelser... Tack Cissi även för det, det piggade upp min tillvaro lite till idag...=)


Nu är det dags att hitta kudden då jag ska vara nere hos Jeanette 10.30 i morgon för att än en gång dölja bevisen på att jag har och har haft många bekymmer i mitt liv... ska man skratta eller gråta, ja jag vet faktiskt inte...


Så god natt världen, kan ni skicka min mormor att vaka lite över mig i natt... behöver henne nu...


Sov gott alla ni som läser detta...


Puss och kram från en för dagen nöjd Mockla men annars ganska deppig Mockla, då livet alltid ska vara tufft...

Av Monika - 12 november 2008 23:30


Efter ett tufft år så passade den här texten mig så bra, men jag hoppas att den person som jag vill läser detta verkligen läser hela texten....


DU FÅR INTE...


Du får inte knacka på min dörr
om du inte är beredd och komma in
du får inte göra om mitt namn
och börja kalla mig för din.
Du får inte vandra på min väg
utan att visa mig ditt mål
och inte stjäla av min godhet
för att fylla upp ditt hål.

Och du får inte riva mina murar
som jag omsorgsfullt har byggt
om du inte skyddar mina drömmar
så att jag kan somna tryggt.

Och du får inte ha mig som en dröm
när jag vill va' din verklighet
du får inte säga att du hoppas
om du inte tror du vet.

Men du får ta den tid du behöver
för att förstå vad det är du vill
du får be en bön att tiden
du behöver räcker till.
Och du får samla dina tankar
så att två själar kan få ro
och så att allting som vi lovade
oss själva kan få gro

Och du får inte andas på min panna
inte få mig falla mer
om du inte sen kan stå för
all den oreda du ger.
Och du får inte röra vid mitt hjärta
som om allt var uppenbart
när JAG ÖNSKAR INGET HELLRE,
ÄN ATT DU GÖR ALLT EMOT MIG SNART.

Ovido - Quiz & Flashcards