Alla inlägg den 27 november 2008

Av Monika - 27 november 2008 23:57

... fyller jag idag... USCH, varför ska man behöva bli gammal....???? Jag brukar ju alltid säga att jag bara känner mig som 27, fast inte idag...=(


Ja, jag blev visst väckt första gången 05.15 för då kom det ett grattismess från min morbror Ove nere i Helsingborg... TACK för den;-)  men FÖRST av alla att gratta var Cissi som skrev på msn bara nån minut över tolv i natt då jag fortfarande inte hade somnat;-) men snart somnade jag om igen, och vakande när klockan ringde vid 9... nu var det dags att stiga upp och göra klart det allra sista innan jag framåt kvällen skulle få främmat...


Telefonen ringde, det var från Hummelgrens Blommor och de undrade om jag skulle vara hemma under dagen för jag skulle få ett blommogram... då vart jag ju genast nyfiken på vem som är så omtänksam som skickade blommor till mig... och samtidigt så vart jag ganska ledsen att vara själv... saknar min familj...


Snart var det jag och Jill igen som styrde runt här...=) vi sjöng så många fina duetter tillsammans så ni skulle bara veta... Hahahahahahaha...


Posten kom och då dök det upp några grattiskort från småland och det kom även brev från Johanna och Lovisa med deras julklappsönskelistor och även ett brev från Lovisa till mig...=) så söta de är... Snart ringde telefonen och då var det Farmor Ingegerd från Finnkroken(Åsas farmor) som ringde och sjöng och grattade lite så då pratade jag en stund med henne... sen var det dags att duscha och göra mig lite fin innan jag skulle iväg och handla hem några julstjärnor till mitt köksfönster...


Då ringde det på dörren och utanför stod blomleverantören... Fick så fina blommor, orangea gerberor och grönt... på kortet stod det "Grattis på födelsedagen! Tänker på dig! Puss & kram från Småland" och då började jag gråta ordentligt och det tog en stund innan jag kunde ringa upp min syster och sen mamma för att tacka... Mia och hennes jobbarkompisar sjöng för mig och mamma och jag pratade en bra stund, mamma berättade att för 35 år sen så stod mormor i köket i Slättökull och stekte älgbiff till middag och hon hade visst sagt att du kan ju inte åka förrens du har ätit middag... =) ha ha ha, ja mormor har ju själv fött 7 barn så hon trodde väl inte jag skulle ha så bråttom till världen utan att mamma först kunde få äta lite goda älgbiffar och stekt lök... och jag är ju inte född förrens ett par minuter i elva på kvällen så nog hade hon hunnit äta middag....;-) Det är inte ofta jag får blommor och jag blev verkligen så jätteglad att de hade gjort så här....


Åkte iväg och handlade lite blommor på Blomsterlandet och sen hem igen för att börja fixa med maten... Kollade med jämna mellanrum av mail, sms och Facebook där det ramlade in grattishälsningar hela tiden... så roligt att det var så många som kom ihåg mig... även på Dansmaffian, där jag inte har så många vänner ännu kom det hälsningar... flera hälsningar från okända faktiskt=) Jättekul!!! TACK ALLA!!!! Det värmde massor... Till och med Micke hade skickat en hälsning, vilket gjorde mig glad för jag trodde nog att han inte skulle göra det..


Snart började det att ringa på dörren, först kom familjen Olsson/Jönsson och sjöng för mig, sen kom Jonny... och snart kom Jimmy upp en trappa... Plötsligt ringde det på dörren igen och då var det Elisa och hennes pojkar Markus och Lukas som kom, de stannade bara en liten stund men jag vart jätteglad... sen var det Sandra, Kristina, Jeanette och Nathalies tur att ramla in här... VAD ROLIGT ATT NI VILLE KOMMA OCH FÖRGYLLA MIN DAG!!!


Presenter i massor fick jag oxå, jag som bara önskat mig trevligt sällskap på min födelsedag... En "Mocklaklänning" och snygga petrolblå leggings som jag nu kan ha på den kommande Cinderellakryssningen, jag fick ännu mer blommor, 2 stycken halsband, Mamma Mia filmen;-), en kul Nalle Puh grej som man kan stämpla med;-), duschcreme och lotion som luktar jättegott, en vetevärmare... och givetvis en fantastiskt fin teckning av lilla Emilia... massor av grattiskort oxå såklart...


Telefonen ringde ytterliggare på kvällen, Lovisa och Johanna ringde och grattade, Lena ringde oxå och innan på dan så ringde en lite smått förvirrad Mia, som hade glömt bort att det var min födelsedag och skulle bara prata bort en stund..=) ha ha ha... men hon grattade mig i alla fall sen... Åsa ringde oxå... 


Snart vart det dags för alla att ge sig av hemåt och när jag hade vinkat av alla och kommit upp i min lägenhet igen så var klockan halv elva och jag satte mig i soffan och skrev och tackade för alla hälsningar som ramlat in under dagen...


Jag fick verkligen en underbar födelsedag och jag tror minsann att mormor var med här och höll lite koll på alla;-)


Här nere kommer ett foto på mina födelsedagsblommor som jag fick, nu ska jag njuta av dom en stund innan jag somnar...


Så godnatt alla nära och kära, tack för en underbar födelsdag!!!


Natti natti och söta drömmar....


Puss & kram från 35 åringen...=)

Ovido - Quiz & Flashcards