Alla inlägg den 16 november 2008

Av Monika - 16 november 2008 23:48

.. efter lördagens party och jag vaknade första gången redan vid 10 tiden men tänkte minsann inte stiga upp så tidigt...


Så jag sov tills klockan var nästan ett men innan dess så ringde Jeanette vid halv elva och var helt förskräckt för att jag inte hade hört av mig när jag kom hem... men jag somnade ju direkt... hon trodde att det hade hänt mig något och att grabbarna hade gjort något... =) men jag sa att hon kunde somna om igen för jag var hemma, själv och sov i min säng...


Sen satt jag en stund framför datorn innan jag hoppade in i duschen och började göra mig i ordning för idag skulle jag ju följa med Camilla till Ljungsbro och dansa till Casanovas... så klockan fem var jag uppe hos henne och sen mötte vi upp Niklas, Li och en annan tjej och åkte till Ljungsbro.. Jag kan väl säga som så att jag dansade inte någon dans alls utan bara lyssnade på musiken och tittade på de andra... det var så mycket folk och alla var så duktiga på att dansa... hmm jag får nog vänta tills våren och mina kurser innan jag dansar... men det var en trevlig kväll och det var lite mer folk från Norrköping där, bland annat Danne, Camillas kompis och jag fick en kram av honom... och han är så duktig på att dansa och i sommar har han jobbat som Skalman i Bamses Värld på Kolmårdens djurpark=)


Väl hemma igen så sjönk jag ner i soffan, helt slut och nu är det dags att hitta in till sängen och försöka sova lite... I morgon fyller Jeanette år och jag hade tänkt åka ner och överraska henne lite...;-)


Godnatt och sovgott!!!


Puss & kram


Saknar en viss person massor, hans röst och hans mysiga mess... Undrar om han saknar min röst och mina mess något??????

Av Monika - 16 november 2008 14:08

..... har försvunnit och nu har halva november oxå försvunnit..


Dagen började inte jättebäst då jag inte kunde somna (ovanligt eller???) och jag som skulle upp och jobba i affären klockan 8... hmmm sista gången jag tittade på klockan så var hon 03.30 och klockan skulle ringa 06.30 så att jag inte skulle behöva stressa till jobbet... Gissa om jag var trött.. =( 3 timmars sömn är inte mycket för en som kräver minst 8 timmar... så när jag hade legat och tryckt på omringning tills klockan var 07.15 så fick jag jättebråttom... Morgonen i affären försvann snabbt, det var massor att göra och dessutom så var det slalom på tv:n från Levi i Finland... Det är ju dags att heja på Anja, Maria PH och Therese Borssén igen... Idag var det Eva som skulle byta av mig vid två och jag hade tänkt gå hem och sova en stund innan jag skulle göra mig i ordning för lite party hos Jeanette  och utgång till Harrys eller Wasa... men inte kunde jag sova, näe låg och snurrade i soffan och grubblade lite.. på vad, ja det vet jag och kanske Cissi... men jag kan ju säga så mycket som att det handlar om en viss person...


Snart ringde Jeanette, hon var hemma och det var dags för mig att hitta in till duschen... så på med lite bra musik, gissa vad... jodå reggae så klart=) och sen hällde jag upp lite Baccardi lemon och 7up för jag visste ju att Jeanette gick hemma och drack rödvin... Och det var gott!!!=) sen duschade jag, gjorde mig i ordning och försökte att bli lite snygg... Lättare sagt än gjort... Sen vart det en spårvagn ner till Jeanette och jag hoppades att maten skulle vara klar men inte då;-) hon hade ju fullt upp med datorn så jag fick fixa lite tacos... Nathalie var hemma för hon är sjuk men hon kunde inte äta något då hon var helt igensvullen i halsen...


Sen vart det full fart på oss, Jeanette skulle hälla upp lite Sambucca/baileys till oss men tog fram jättestora snappsglas så gissa hur kul vi blev efter två sådana...=) hahaha förutom cider och drinkar... hmm vad skulle denna kväll sluta... sen var jag ute på msn och pratade med 20 åringen från Finspång så då tjatade jag till mig hans mobilnummer och skickade fyllemess till honom... hmmm... skickade visst mess till Micke oxå, typiskt mig när jag är onykter... snart var klockan massor och jag och hej hej lilla apa-tjejen Jeanette drog till Harrys för då visste vi att David hade gått dit.. Hmm vi ringde visst Snusan i Karlshamn på vägen oxå och jag sjöng ABBA för henne..


Inne på Harrys köpte Jeanetta Minttu till oss, precis som om vi behövde det och sen var det dags att dansa... Dansa dansa dansa... Ja vi hittade ju två killar att dansa med oxå... En på 23 och en på 26 år... ha ha ha ja lite snygga måste vi ju vara som lyckas ragga upp unga killar...  sen pussades visst jag och Jeanette till "I kissed a girl and I liked it,......" hahaha och killarna visste inte vad de skulle säga... snart var det dags att byta dansgolv igen och på vägen så såg jag Anders, min Anders... så vi kramades om och pratade en stund innan hans kompis Danne kom... och han kramade oxå om mig... sen sa han till Anders: Hur fan kunde du släppa en sån snygg tjej med de helt fantastiska glittrande gröna ögonen och det leendet... =) det kändes skönt att höra... Anders och jag kommer alltid att ha ett särskilt band trots att han har ny tjej och de är sambos nu... Vi gick igenom så mycket när han var sjuk som binder oss samman... jag känner honom längst in i hjärtat...


Sen letade jag reda på Jeanette och grabbarna och sen var det massa dans igen, han prata en stund till med Anders och Danne och David såg jag knappt på hela kvällen men de stunder jag såg honom så var jag ju tvungen att retas lite med honom... hihihi...


När det var dags att gå hem så ville Jeanette äta så då gick vi till McDonalds med grabbarna och där gled samtalet in på sex och sexleksaker... ja de trodde nog inte vi var kloka i huvudet men skrattade det gjorde vi... Sen följde vi först Jeanette hem och sen gick jag och grabbarna hem för de bodde visst åt samma håll som mig så då fick jag sällskap och dessutom så sparade jag lite pengar...


Klockan var över halv sex innan jag kröp ner i sängen och då hade jag varit vaken i 23 timmar så gissa om jag var trött och onykter...


Tack för en ROLIG och dansant kväll gums!!!!


Puss & kram från Partypinglan....

Ovido - Quiz & Flashcards