Alla inlägg den 18 november 2008

Av Monika - 18 november 2008 23:44

... och det är bara att inse att det är så här tills det vänder... Sov som vanligt inte så många timmar denna natten och hade en massa konstiga drömmar... Hmm drömmar om Stefan, som det är typ över 12 år sen det tog slut med, drömde om Gotlandskillen Björn och så var Anders med och snurrade runt i drömmarna... Vilka mer vill jag inte ens komma ihåg, men förmodligen alla som berört mitt hjärta den senaste tiden... LÄMNA MIG I FRED så att jag kan få sova... Jag DUGER JU ÄNDÅ INTE så VARFÖR ska ni förstöra min sömn...


Hmm och dagen började ju inte bättre för det var dags för vägning hos Elisa och uppblåst som en elefant ställde jag mig på vågen och det var PLUS... Konstigt eller??!!!!!! NÄE, för inget funkar ju just nu... Söta, snälla och bästa Elisa försökte peppa mig och ge mig positiva tankar men just nu kan jag inte ta åt mig dom... Hemma igen så hade jag tänkt lägga mig och sova en stund till i soffan men jag startade datorn och kollade av mailen och FB... inget särskilt där heller.... så jag åt lite sen frukost och sen ringde Jeanette... Hon undrade om jag ville komma ner på stan och träffa Kenneth nu när han är här..


Eftersom jag inte mår så bra just nu så hade jag egentligen ingen större lust men för Jeanettes skull så gjorde jag mig i ordning och tog spårvagnen ner till stan... Så idag har jag då fått prata engelska... Hmm och det är ju jag bara bra på när jag är onykter.... så jag tog med mig Jeanette och Kenneth till Kafé Kuriosa för  en fika... där hade Jeanette aldrig varit... det är ju världens mysigaste fik... det är ju dit man ska gå om man har en kärlek i sitt liv... efter att vi hade fikat klart så gick vi en sväng på stan innan vi sa hejdå och jag fortsatte på stan en stund innan jag skulle gå upp till Kungsgatan och fika med Sandra och Kristina på Fräcka Fröken...


Hittade jättefina öronhängen inne på Gina Tricot som Lovisa ska få i julklapp... det var rea på dom så det passade ju min tomma plånbok perfekt... hoppas att hon blir glad....=)


Sen tog jag mig en promenad upp till Kungsgatan via Västgötebacken... uppför hela vägen... det är ju bra, behöver jag... men det tog inte så lång tid att gå så jag hade 25 minuter att slå ihjäl innan Sandra och Kristina skulle komma så jag gick bort till en affär som heter Smidestian och tittade lite... fyndade gjorde jag oxå... hittade en ny adventsljusstake att sätta ljus i och dekorerar, för hela 10 kronor... helt vit och så står den i ett träfat... jättefin!! min gamla har jag haft i 14 år och den är lite väl tråkig nu... och när jag mötte upp Sandra så ville hon oxå ha en så då gick vi tillbaka till affären...


Sen vart det lite mer än 2 timmars fika med mina tjejer, det var så skönt att få träffa dom igen och bara prata, om jobb och allt annat... sen bjöd jag hem dom till mig p min födelsedag och jag och Sandra vart bjudna till Kristina veckan efter... Så nu hoppas jag att vi får ihop den där middagen hemma hos Kristina för vi har försökt ett tag men det har inte passat...


Hemma igen så sjönk jag ner i soffan och slappade... myste lite med Reggae och tittade på tv och givetvis datorn...


I morgon är det 3 timmars jobb i affären, wow vad rik jag blir... så nu ska jag försöka sova... hmmmm lättare sagt och skrivet än gjort...


Bye bye och natti....


P.s 1 vecka utan ett ljud från Micke... saknar hans röst och hans söta mess.... hoppas att han och Nero mår bra... 

Ovido - Quiz & Flashcards