Alla inlägg den 6 november 2008

Av Monika - 6 november 2008 02:10

.... så GRATTIS VÄRLDENS BÄSTASTE LILLASYSTERYSTER...=) Hipp hipp hurra för dig!!!!


Så idag bar det ner till Småland, Bredaryd och Draftinge Bäckegård för att fira henne... men först så var jag tvungen att fixa till det sista innan jag åkte hemifrån... Myste lite extra med Reggae nu när han ska vara så  mycket själv...  men snälle Jimba kommer att gå upp och ge han mat och mysa lite med honom... och packade klart förstås... måste ju ha kläder med mig för alla olika kalas och stall och dylikt som ska vara=)...


Ja efter lite om och men så startade bilen och sen var det jag och Highlights i bilen som gällde... Vi sjöng många duetter jag och Andreas... ;-) hahaha.... När jag hade kört ur Jönköping så ringde jag systern och berättade var jag var... sen var det bara gasen i botten så att jag kom fram... Kommen till Bredaryd så visste jag att mamma skulle vara hos Moster Britt så jag åkte dit och skulle överraska dom men dom stod på hennes balkong när jag körde förbi så dom såg mig... eller som Britt sa: "det såg ju ut som Monikas bil men det kan det ju inte vara för hon är ju i Norrköping", men då sa mamma att jag var på väg så hon fattade ju att det var jag... Väl uppe så pratade vi en stund och jag fick titta i Mormors minnesalbum från begravningsbyrån med alla annonser och gåvor till Diabetesförbundet... Det var så fint... Tårarna fanns i ögonvrån...


Sen bar det av vidare ut till Draftinge och säga hej till syster Mia... och vi for nästan direkt in till Bredaryd igen för att hämta hem tjejerna från Torsdax... Och de blev glada när de såg min bil och sprang över vägen utan att titta sig för så då fick vi skälla lite på dom... Väl hemma hos syster igen så vart det besök av grannarna Monica och Jörgen som fick lite tonfisktårta (se bilden, visst ser det GOTT ut ;-)) och jag och Monica drack lite vin=)... ha ha ha...


Snart var det dags för tjejerna stt sova och jag och Mia satt uppe och väntade på att Pelle skulle komma hem från Karlshamn där han varit nere och styrt inför Sveas begravning... Stackarn, han hade haft mycket att göra...


Och idag har jag vunnit min första Tradera-auktion oxå...=) så nu kommer jag att ha en fin klänning till balen... se bilden som kommer med här... Klänningen kommer dock att vara svart så att den passar in i temat för balen...=) så det blir ingen Lady in Red men jag blir förhoppningsvis snygg ändå;-)


Micke messade på förmiddagen och skrev att jag skulle köra försiktigt... =) det gör jag ju alltid;-) eller...  jodå, det gör jag....

Sen pratade vi några ord på FBchatten oxå på kvällen samt lite msn med Cissi och Camilla... Berättade om klänningen och de tyckte att den var fin...=)


Nu är det godnatt så att jag orkar med morgondagens alla bestyr och barnkalas... =)


Så godnatt och sov gott...


Puss & kram

Ovido - Quiz & Flashcards