Alla inlägg den 13 november 2008

Av Monika - 13 november 2008 23:22

... besök hos Åsa och Jimba och besök på NOSD...


Trött som tusan masade jag mig upp ur sängen idag, skulle ju vara nere hos Jeanette och färga håret 10.30 och eftersom jag somnade sent och har sovit dåligt med jobbiga drömmar så ville jag bara somna om... men det var bara till att hoppa in i duschen så att jag vaknade till lite, på med kläder och äta lite frukost oxå...


Cissi ringde strax innan jag skulle gå och hon var så nere, de hade ringt från verkstaden där bilen är inlämnad och det skulle bli så mycket dyrare än de hade räknat med...=( stackars dom... tänker massor på dom... sen berättade hon att hon hade sett en liten annons om extrapersonal sökes så det jobbet ringde jag på när jag kom hem från stan på eftermiddagen...


Nere hos Jeanette så satte jag mig i stolen och blev ompysslad, när det var dags att skölja ur färgen så masserade hon mig i hårbotten en stund och samtidigt så hade jag satt på massagen i ryggen på stolen... Mmm skönt när den knådar lite i ryggen... så nu syns inte bevisen på alla mina bekymmer längre;-)... skönt fast det är ju inte så långvarigt....


När vi var klara så åt vi lunch, grillad kyckling... Mmm vad gott och sen gick jag en sväng på stan och fönstershoppade lite... åkte spårvagnen hem för att vila lite men först så gick jag ner till Åsa och Jimba och lämnade över inbjudan till Cissi och hennes familjs Trettondagsbal och pratade en stund... frågade Jimba om jag kunde få låna deras ena skrivare några dagar eftersom de inte använder den och han skulle komma upp senare på kvällen och hjälpa mig...


Uppe igen så ringde jag på jobbet och fick lite uppgifter, extrajobb på måndagar mellan 05.00 och 12 eller 13.00 så då behöver jag ju inte sova mellan söndagen och måndagen;-) usch vad tidigt men det är ju lite pengar i allafall...  men som sagt jag var inte den enda som hade ringt på jobbet... sen ringde jag Cissi och pratade bort en stund innan jag pratade med Camilla på msn och vi bestämde att jag skulle vara hos henne vid 5 för att följa med upp till NOSD för att anmäla mig till vårens kurser...


Sååå nu är det äntligen gjort, jag har anmält mig till 2 kurser med start måndagen den 2:a februari... Agneta som har hand om anmälningarna till kurserna tyckte att jag skulle gå både nybörjargruppen och F1 (fortsättningsklass 1) som är efter varandra på måndagar... så jag gjorde som hon sa och anmälde mig till båda...

Sen tittade jag på de andra när de hade dansträning och åkte med Camilla hem igen...


Jimba kom upp med skrivaren och installerade den åt mig och hjälpte mig med lite andra saker innan han gick hem en våning ner... så nu kan jag skriva ut personliga brev till mina jobbansökningar=)


Pratade lite till med Cissi på msn och läste hennes blogg.... Åh vad jag tycket synd om er... Bamsekramar till er...


Och nu är jag jättetrött så jag ska leta reda på min kudde och mitt sköna täcke och krypa ner och sova... länge ... känns det som...


Så godnatt, sov gott och söta drömmar... hoppas att inte mina är lika jobbiga som dom jag hade natten till idag... Usch då...


Natti natti världen, mormor, morfar och Ulf...


ÅHHH vad jag längtar till den 2:a februari nu=)


Puss & kram

Ovido - Quiz & Flashcards