Direktlänk till inlägg 21 november 2008

Ikväll är det fredagsmys hos mig....

Av Monika - 21 november 2008 23:37

... och det ska bli så kul att Cissi och tjejerna kommer in till mig...


Men först hade jag massor att fixa, dagen började tidigt då jag hade läkartid kl. 8.40 När jag var klar där så for jag ut till Maxi och handlade allt inför kvällens "fest", sen vart det ett besök på  Europris och ett på ÖB oxå innan jag var hemma... plocka in allt i rätt skåp och sen sätta fart...


Det vart ett varv med dammsugaren och golvmoppen... Reggae var inte lika glad över att matte var duktig på att städa... sen skulle det fixas och trixas lite till och plötsligt ringde Cissi och sa att det snart var på väg... fick prata lite med Emilia oxå=)

Morbror Ove ringde och tackade för kortet och berättade att han skulle fira sin födelsedag i Köpenhamn hos goda vänner...


Snat var det dags att gå ner och möta upp tre fjärdedelar av familjen Olsson/Jönsson (pappa Magnus jobbar) och så åkte vi hiss upp till mig... Emilia som är lite rädd för katter gick försiktigt in i lägenheten men Reggae han hade gömt sig... en rundvandring i lägenheten och sen ut i köket för att fixa tacos.. men då ville inte Emilia ha någon mat och ingen dricka heller... Meja hon sov gott i vagnen... snart hade vi dukat upp inne i tv-rummet och Emilia fick sitta på fotpallen och hon satt perfekt där... och helt plötsligt så ville hon ju ha lite tacos =) så den pallen reserverar vi åt Emilia tills på torsdag;-)


När vi hade ätit klart så började lillgrodan Meja vakna till liv och då ville hon ha lite mat så Cissi fixade ersättning till henne... men Meja hon var mer nyfiken på allt som hände runt omkring...=) så det var inte förrens Cissi fixade gröt till henne som hon åt ordentligt...


Snart var det dags att byta till pyjamas på Emilia och jag fick äran att hjälpa lilla tjejen att borsta tänderna och tvätta händerna=) sen bäddade vi ner tjejerna i soffan och tittade lite på IDOL... Emilia hade ingen ro i kroppen att somna så snart hade hon krupit över till mig och la sig i min famn... Jättemysigt tycker jag=) snart så hade hon somnat och Meja somnade så småningom hon oxå... Sen tittade jag och Cissi klart på IDOL och började titta lite på Singing Bee innan det var dags för hela familjen att åka hem till pappa som hade slutat jobba... Jag tog på Emilia hennes ytterkläder och bar ner henne till bilen... när jag sa hejdå till henne så kallade jag henne för prinsessan och då tittade hon på mig med ett leende och sa: "jag har ett kort hemma som jag har fått av dig, det står prinsessa på det"=) så söt hon är... jag skickade ju ett kort till henne på hennes namnsdag och då skrev jag till prinsessan Emilia på det och det kkom hon ihåg... Klänningen hon hade på sig idag hade hon fått av mig och det talade hon oxå om=) Klok och smart tjej med stort minne...


Väl uppe igen så sjönk jag ihop i soffan och slappade... tänkte att jag skulle nog somna tidigt ikväll men inte då... Pratade en stund med Magnus och Cissi på msn och lite med en kille som heter Matti nerifrån västkusten... alltid trevligt att lära känna nytt folk, men jag saknar Micke som en bäng... knäppt när jag inte ens har träffat honom... men så är det...=(


Hade även ett msnsamtal med Anders ikväll... Mmm vad ska jag säga... lyssnade även på honom då jag spelade Avalon....  "Fields of gold", "Bara du" och "om du stannar en stund".... han kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta... så skönt att han mår bra idag...

och dessutom så saknar jag mormor så mycket nu... tänker på henne mest hela tiden... undrar om hon har det bra där hon är...


Nej nu säger jag natti natti... sov gott...


Puss & kram till alla som läser.. (ni får gärna skriva en kommentar ibland så jag vet om det är någon som tycker om min blogg trots att den går upp och ner i mitt humör......)



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monika - 28 mars 2016 01:24


Hade skrivit ett långt inlägg innan ikväll.. Sen hände något med datorn och jag hade inte sparat något av det.. Allt bara hängde sig och det bara försvann.. ? Får skriva en annan kväll.. Men det var ju inte så här det skulle bli med mitt blogg...

Av Monika - 13 mars 2016 21:16

Hej Bloggen! Long time no se... Jag har tänkt länge på att kanske komma igång igen, behöver nog skriva av mig massor... Mår ju lite bättre av det och att få må bättre är något jag verkligen behöver just NU!!!   Under 2015 var jag ju inte här...

Av Monika - 2 november 2014 10:37

Äntligen! Ikväll kommer M hem igen!! Han åkte till Köpenhamn i fredags, jag hann säga hejdå vid tåget, för att tävla i Masters.. Ja simning alltså.. Det gick bra, ett guld i 50 m fjärilsim och ett brons i 50 m bröstsim.. Lagkapperna gick väl okej, ...

Av Monika - 2 november 2014 00:56


Jahopp, dryga 7 månader sen jag var här.. Så skulle det ju inte bli.. :/ Livet är som en enda rörig berg och dalbana! Hur ska jag orka?! Kanske skriver lite längre i morgon, just nu vill jag bara lägga upp denna bilden och tänka på änglarna i ...

Av Monika - 28 mars 2014 00:06


Resultatet ser ni här nere... (startbilden är tagen 9/9-12, jag startade om på VV 25/10-12 och delmålsbilden är då tagen igår den 26/3-14, sakta men säkert neråt trots lång tid... ) ...

Ovido - Quiz & Flashcards