Direktlänk till inlägg 23 november 2008

Duktighetssöndag...

Av Monika - 23 november 2008 23:27

...Har det varit idag...=) fast jag undrar om det finns ett ord som heter duktighet;-) ja inte vet jag man jag skriver det idag... Hi hi hi..


Men först till min natt... kunde ju som vanligt inte somna inatt heller och när jag väl har lyckats så blir jag väckte strax efter 04 på natten... SMS... hmm funderade på om det var Micke eftersom han jobbade men slog bort den idén direkt för näe, han hör inte av sig mera... men lite nyfiken var jag så jag öppnade ett öga och log lite grann... inte Micke=( men det var Eric, min lille innebandykille som jag lärde känna för lite drygt 4 år sen... ha ha ha, ja eftersom vi nästan bara hörs nu när vi är onyktra så kan jag ju inte annat än tro att han var onykter... hmm han hade (trodde han visade det sig) tappat sina nycklar och undrade om han fick sova hos mig, för han ville ses... strax efter så började han ringa men jag orkade verkligen inte svara för jag var så slut efter min dag med huvudvärk.. fast egentligen skulle jag kanske ha svarat, han är ju ganska kul och ja det kanske hade varit trevligt att få lite sällskap;-) men näe... jag somnade om igen...


Hade ställt klockan på 10 så att jag skulle komma upp och titta lite på skidorna, idag var det ju stafett, men trött som jag var så tryckte jag på snooze och vände mig om... men strax så började det pipa i mobilen, SMS igen... och då var det Eric som messade och bad om ursäkt för om han hade väckt mig på natten=) han hade visst hittat sina nycklar, det är ju bra om man letar i alla sina fickor skrev han... ha ha ha, ja han hade nog inte varit så nykter... sen messade vi fram och tillbaka en liten stund, bestämde att vi skulle träffas och ta en fika nån dag... det har vi ju pratat om ganska länge... sen tänkte jag åka och kolla på nån match oxå och heja lite på honom...


Sen steg jag upp och tittade lite på skidorna, ringde till min lilla mamma som var med Asbjörn och husbilen i Hunnebostrand... Asbjörn var väl ute och fiskade hummer och krabba, tror jag... och mamma satt inne i värmen och tittade på tv.... jag frågade henne om man kunde putsa fönsterna fast det var några minusgrader ute... solen sken ju och jag tänkte passa på när jag hade lite ork till att göra det...


Så sagt och gjort, snart hängde jag som en apa i mina fönster här på 7:e våningen och gnodde på för kung och fosterland... Putsa fönster är bland det tråkigaste jag vet... men skönt när det är gjort...=) så nu blir det fint när julgardinerna kommer upp...


Efter det så satte jag mig i soffan en stund innan jag fortsatte snurra runt i lägenheten i full fart och plockade nort dukar och tog ner gardiner... sen satte jag upp den fina ljusstaken/lampan som jag fick ärva efter mormor i sovrumsfönstret så nu har jag ett hjärta i fönstret... och tankarna hos mormor varje gång jag ser mot fönstret=) dessutom så blir jag glad när jag tittar på min orkidé som jag fick i slutet på maj 2007 då jag slutade på Wijkagården... jag har på något vis fått den att blomma igen, nu är det 5 fina knoppar på den som snart slår ut... undrar om det är mormor som har ett finger med i den blommningen...=)


Sen vart det lite tv-tajm och msn-stund med Cissi..hon berättade om sin tjejhelg i stugan och sen berättade hon att lilla Emilia hade fått feber=( stackarn... men hon var varm när hon var här i fredags oxå...

Cissi skickade mig en massa jobbförslag så jag satt och skickade in några jobbansökningar, och skrev ut mina personliga brev och förberedde lite tills i morgon då jag ska ge mig ut för att söka lite mer jobb..=) hoppas på att någon behöver hjälp...


Nu är det dock dags att hitta in under mitt sköna täcke och försöka sova lite...


Så natti natti och sov gott....


Puss & kram


P.s Idag fyller ju Jonas år så jag messa och gratta honom=) det är ju syrrans killes lillebror, vilket blir syrrans svåger och tjejernas farbror och eftersom jag har känt honom sen han var knappt 10 så är han ju lite som en bror för mig oxå...=) med andra ord så har min syster och Pelle varit ihop i 16 och ½ år, Jonas var lika gammal som Lovisa är nu och herregud vad tiden går fort... Det måste jag komma ihåg att berätta för syrran;-) hi hi hi...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monika - 28 mars 2016 01:24


Hade skrivit ett långt inlägg innan ikväll.. Sen hände något med datorn och jag hade inte sparat något av det.. Allt bara hängde sig och det bara försvann.. ? Får skriva en annan kväll.. Men det var ju inte så här det skulle bli med mitt blogg...

Av Monika - 13 mars 2016 21:16

Hej Bloggen! Long time no se... Jag har tänkt länge på att kanske komma igång igen, behöver nog skriva av mig massor... Mår ju lite bättre av det och att få må bättre är något jag verkligen behöver just NU!!!   Under 2015 var jag ju inte här...

Av Monika - 2 november 2014 10:37

Äntligen! Ikväll kommer M hem igen!! Han åkte till Köpenhamn i fredags, jag hann säga hejdå vid tåget, för att tävla i Masters.. Ja simning alltså.. Det gick bra, ett guld i 50 m fjärilsim och ett brons i 50 m bröstsim.. Lagkapperna gick väl okej, ...

Av Monika - 2 november 2014 00:56


Jahopp, dryga 7 månader sen jag var här.. Så skulle det ju inte bli.. :/ Livet är som en enda rörig berg och dalbana! Hur ska jag orka?! Kanske skriver lite längre i morgon, just nu vill jag bara lägga upp denna bilden och tänka på änglarna i ...

Av Monika - 28 mars 2014 00:06


Resultatet ser ni här nere... (startbilden är tagen 9/9-12, jag startade om på VV 25/10-12 och delmålsbilden är då tagen igår den 26/3-14, sakta men säkert neråt trots lång tid... ) ...

Ovido - Quiz & Flashcards