Direktlänk till inlägg 24 november 2008

Snopen jag blev när jag rullade upp rullgardinen....

Av Monika - 24 november 2008 23:49

... idag... det var helt vitt ute=) SNÖ!!! jag bara älskar snö.... men sen kom jag ju på att mina vinterdäck är så fint instoppade i däckpåsar i förrådet i källaren och hmmmmm det är ju lite slirigt ute kan man ju minst sagt säga...


Steg upp och ringde till Jeanette för att prata lite, hon var ute och åkte bil... hon hade precis varit hos Jenny och lagt på sina vinterdäck... jag sa att jag skulle ringa ut till RR-Bil i Brånnestad och höra om han hade tid att hjälpa mig att byta däck... så sagt och gjort, jag ringde och fick komma om en timma... så det var bara att göra sig iordning, äta lite frukost och sen bära upp och ut däcken till bilen... som var täckta av massa härlig vit snö...=) men min lilla bil var inte så härlig, för skrället ville inte starta=( blir så trött och less på det här.. så efter mycket om och men så ringde jag upp till en sjuk Jimmy och frågade om han kunde komma ner och hjälpa mig igång med bilen... och det gjorde han trots att han är sjuk... så TACK Jimba=) jag blev erbjuden att använda deras bil men med min otur så skulle jag säkert krocka eller halka in i någon annan bil nu när det är så mycket snö ute och det har jag inte riktigt råd med... så 50 minuter försenad och med snigelfart så kom jag fram och fick hjälp med att byta till mina vinterdäck...


Sen åkte jag till Hageby centrum och sökte lite jobb, tyvärr behöver ju ingen extra personal just nu för de har redan fixat det, men i en butik så fick jag veta att det fanns ett kommande grav-vik så det är bara att hålla tummarna och hoppas... men jag fortsätter att söka jobb...


Hemma igen så släpade och bar jag ner sommardäcken till källaren, passade på att kolla efter adventsljusstakarna så att jag vet var det finns när jag ska hämta upp dom i morgon eller på onsdag=) Åhhh vad mysigt det är med advent och jul....


Sen vart det en stund i soffan och lite msn med Camilla och Mattias(Matti) och Magnus...och Cissi såklart=) Syrran ringde och pratade bort en stund... och jag frågade efter tjejernas önskelistor och de ska bara postas till mig=)


Har sett att Micke har varit ute på msn, men jag vill inte tränga mig på så därför skrev jag inget... önskade att han kunde skriva till mig...


Sandra ringde och pratade bort en liten stund och sen undrade hon vilken tid det var på torsdag=) ska bli så kul att få lite främmat...


Sen fick jag mess från Åsa, hon, Linda och Ferit kommer inte på torsdag, Jimmy kommer kanske upp om han är frisk...=( Tråkigt att de inte kommer, hade varit så trevligt att samlas alla...


Messade Jonny oxå för att påminna honom om torsdag=) så att han kommer och äter lite=)


Sen har jag haft dejt med Cityakuten och Prison Break=) och liten glimt av reprisen på lördagens Dansbandskamp... Spana in grabbarna i Scotts lite;-)


Nej nu är det dags att sova så jag orkar stiga upp för att gå till Elisa och väga mig i morgon...


Så natti natti, söta drömmar och trevlig resa...


Puss & kram


Nu börjar det närma sig, bara 2 dagar kvar... åh mormor jag önskar att du var här så att jag slapp vakna ensam... lite frukost på sängen och en kram...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monika - 28 mars 2016 01:24


Hade skrivit ett långt inlägg innan ikväll.. Sen hände något med datorn och jag hade inte sparat något av det.. Allt bara hängde sig och det bara försvann.. ? Får skriva en annan kväll.. Men det var ju inte så här det skulle bli med mitt blogg...

Av Monika - 13 mars 2016 21:16

Hej Bloggen! Long time no se... Jag har tänkt länge på att kanske komma igång igen, behöver nog skriva av mig massor... Mår ju lite bättre av det och att få må bättre är något jag verkligen behöver just NU!!!   Under 2015 var jag ju inte här...

Av Monika - 2 november 2014 10:37

Äntligen! Ikväll kommer M hem igen!! Han åkte till Köpenhamn i fredags, jag hann säga hejdå vid tåget, för att tävla i Masters.. Ja simning alltså.. Det gick bra, ett guld i 50 m fjärilsim och ett brons i 50 m bröstsim.. Lagkapperna gick väl okej, ...

Av Monika - 2 november 2014 00:56


Jahopp, dryga 7 månader sen jag var här.. Så skulle det ju inte bli.. :/ Livet är som en enda rörig berg och dalbana! Hur ska jag orka?! Kanske skriver lite längre i morgon, just nu vill jag bara lägga upp denna bilden och tänka på änglarna i ...

Av Monika - 28 mars 2014 00:06


Resultatet ser ni här nere... (startbilden är tagen 9/9-12, jag startade om på VV 25/10-12 och delmålsbilden är då tagen igår den 26/3-14, sakta men säkert neråt trots lång tid... ) ...

Ovido - Quiz & Flashcards